مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با بیان اینکه 684 روستای فارس در شرایط بحرانی تامین آب هستند گفت: هم اکنون آبرسانی به این روستاها با استفاده از دستگاه های آب شیرین کن و تانکرهای سیار انجام می گیرد.
کد خبر: ۷۱۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۴ 25 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:علی بوستانی گفت: 2 هزار و 374 روستا بالای 20 خانوار در فارس تحت پوشش خدمات این شرکت هستند و با استفاده از 86 دستگاه آب‌شیرین‌کن به صورت شبانه‌روزی در مناطقی که آب شرب بهداشتی ندارند، آب تصفیه شده در حد کیفیت آب‌ معدنی به روستاها رسانده می شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس با اشاره به خشک شدن چاه‌های آب به دلیل خشک‌سالی و تداوم شرایط جوی افزود: به‌ طور میانگین قیمت تمام‌شده یک مترمکعب آب شرب یک هزار و 468 تومان است در حالیکه آب در مناطق روستایی به بهای هر متر مکعب 320 تومان عرضه می شود.
بوستانی با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب و پرداخت آب بها توسط روستاییان و همچنین مشترکان ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب روستایی فارس حدود 9 میلیارد تومان مطالبات و حدود 30 میلیارد تومان بدهکاری به پیمانکاران دارد که پرداخت بخشی از این بدهی با دریافت مطالبات امکان پذیر است.
وی میزان هدر رفت آب در شبکه های روستایی را حدود 35 درصد اعلام و اضافه کرد: تامین اعتبار لازم برای ساماندهی شبکه های توزیع و مصرف نیز رویکردی است که از هدر رفت بیشتر آب جلوگیری می کند .
بوستانی با بیان اینکه قبل از انقلاب 450 روستا دراستان فارس از آب شرب سالم بهره‌مند بودند، بیان کرد: بعد از انقلاب 2هزار و710 روستا با احداث شبکه از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند، روستاهایی که قبل از انقلاب دارای آب شرب بودند نیز بعد از انقلاب به دلیل فرسودگی شبکه مجدداً آب‌رسانی شدند و احداث شبکه تأسیسات آن‌ها مجدداً انجام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار