عضو شورای شهر یزد تأکید کرد:
عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان این که شهروندان می‌توانند ایده‌های خود در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی را با شهرداری به اشتراک بگذارند، گفت: توجه ویژه به مطالعه کودکان و نوجوانان از جمله ضرورت‌های برنامه‌ریزی در حوزه کتاب و کتابخوانی است.
کد خبر: ۷۱۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹ 25 February 2019

«ونوس عامری» با بیان این که معرفی یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران در حقیقت آغاز پیمودن مسیر ترویج این مهم بین اقشار مختلف جامعه است، اظهار کرد:‌ کتاب چراغ روشن حقیقت یاب برای عبور از ناهمواری های اجتماعی است.

وی نهانیه کردن فرهنگ کتابخوانی را وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی دانست و افزود: این مهم باید بیش از پیش در دستور کار رسانه‌ها قرار گیرد.

رییس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با اشاره به برنامه‌های شورای شهر در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی،‌گفت: برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های ویژه با محوریت کتاب از جمله اقدامات در دستور کار این دوره شورای شهر یزد است.

عامری توجه ویژه به مطالعه کودکان و نوجوانان را از دیگر ضرورت‌های برنامه‌ریزی در حوزه کتاب و کتابخوانی دانست و بیان کرد:‌ مردم می‌توانند ایده‌های خود را در خصوص ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه با شهرداری و شورای شهر یزد به اشتراک بگذارند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد جذب مشارکت عمومی در ترویج فرهنگ مطالعه را از جمله ضرورت‌های اجرایی در این حوزه عنوان و تأکید کرد:‌ مردم می‌توانند بیش از پیش این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

گفتنی است؛ شهر یزد امسال با دریافت برند ویژه به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شد، برند پایتختی کتاب ایران، نشانی است که وزارت ارشاد اسلامی در چند سال اخیر تاکنون، هر ساله به شهری که بیشترین و موثرترین فعالیت‌ها را در زمینه نشر و ترويج کتاب داشته باشد، اهدا می‌کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار