مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس با اشاره به پیشگامی مردم فارس در جبهه های حق علیه باطل در دوران پس از انقلاب گفت: از همین رو باید در حوزه دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۷۱۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ 26 February 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سرهنگ پاسدار حمیدرضا گرامی سه شنبه 7بهمن ماه در بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس و اختتامیه دومین جشنواره شعر ترنم حماسه، با بیان اینکه استان فارس در 36 رده رزم در دوره دفاع مقدس شرکت کرده است، افزود: مردم فارس 257هزار ایثارگر، 15هزار شهید و 42هزار جانباز به کشور تقدیم کرده اند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس ابراز داشت: 13 عنوان کتاب در بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس که به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس فارس منتشر شده است، رونمایی می شود که نشان می دهد این استان در نشر ادبیات دفاع مقدس ویژگی بارزی دارد.

** گسترش فرهنگ خاطره نویسی باعث انتقال فرهنگ ایثار و شهادت می شود
همچنین سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این آیین ابراز داشت: هدایت ادبیات دفاع مقدس به سمت خاطره‌ نویسی، باعث انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل نوجوان می‌شود.
سید احمد احمدی زاده ابراز داشت: داستان نویسی و خاطره گویی برای نسل نوجوان جذابیت بیشتری دارد.
وی با اشاره به اینکه دشمن با تمام توان نسل جوان و فرهنگ ما را نشانه گرفته و ایثار و رشادت‌های دوران دفاع مقدس را زیر سوال می‌برد، اضافه کرد:هوشیاری و تیزبینی رهبر معظم انقلاب در مورد تهاجم و شبیخون فرهنگی و جنگ نرم همواره نشان از اهمیت این موضوع دارد.
احمدی زاده بیان کرد: فضای مجازی به بخش حقیقی زندگی مردم بدل شده است و از همین رو یکی از دغدغه‌های امروز خانواده ها به این موضوع باز می گردد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس ادامه داد: نه تهدیدات فضای مجازی را خوب تبیین کردیم و نه برای تبدیل این تهدیدها به فرصت برنامه‌ریزی مطلوبی داشته ایم.
احمدی ‌زاده با بیان اینکه زنده نگاه داشتن یاد شهدا و امنیت حاصل از ایثارگری آنها باید همواره مورد توجه باشد، عنوان کرد: هر اتفاق خوب و خوشایندی با برقراری امنیت در جامعه رخ می دهد.
وی ادامه داد: در این برهه به ادبیاتی تحلیلی و تبیینی نیاز داریم که حاصل پژوهش باشد. این ادبیات باید به گفتمان بین نسلی تبدیل شود که در این حوزه نیز ورود اثر بخشی نداشتیم.
در ادامه این مراسم، دبیر دومین جشنواره ترنم حماسه با بیان اینکه برای تولید آثار موسیقایی در حوزه دفاع مقدس کشور نیاز به افزودن حوزه‌های مفهومی جدید به دفاع مقدس و نگاه تازه به مضامین پیشین است، از این جشنواره با عنوان یک تجربه موفق یاد کرد.
مصطفی محدثی عنوان کرد: 200 شاعر پیشکسوت و جوان حدود 600 اثر به دبیرخانه ارسال کردند که پس از داوری مقدماتی و نهایی، 9 اثر به عنوان آثار برگزیده دومین کنگره ترنم حماسه معرفی شد.

** شعر موثرترین و مظلوم‌ترین ابزار در انتقال فرهنگ دفاع مقدس است
دبیر علمی بیست و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس نیز در این آیین شعر را از اثرگذارترین ابزارهای ادبیات در ابعاد مختلف دانست و گفت: با شعر از موثرترین و مظلوم‌ترین ابزار در انتقال فرهنگ دفاع مقدس است.
محمود اکرامی‌فر بیان کرد: 8 هزار و 439 اثر از 2 هزار و 450 نفر به دبیرخانه کنگره رسید که در نهایت 15 اثر برگزیده معرفی شد.
بیست‌ و یکمین کنگره ملی شعر دفاع مقدس پس از وقفه ای شش سال و نیمه در شیراز برگزار شد. در این مراسم افزون بر رونمایی از 13جلد کتاب در حوزه دفاع مقدس از شاعران و نویسندگان برگزیده در این حوزه تجلیل شد.
7375 /1876

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار