امام‌جمعه فیروزآباد گفت: با اشاره به سفر روز دوشنبه بشار اسد به تهران اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران، ملاقات با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دومین سفر خارجی خود که می‌توان به اهمیت ویژه ایران در منطقه پی برد.
کد خبر: ۷۲۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴ 01 March 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه فیروزآباد با اشاره به سفر روز دوشنبه بشار اسد به تهران اظهار داشت: سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران، ملاقات با رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهوری اسلامی ایران دومین سفر خارجی خود که می‌توان به اهمیت ویژه ایران در منطقه پی برد.

وی افزود: رئیس‌جمهور سوریه در طول تهاجم استکبار جهانی به کشورش یک سفر به روسیه و سپس با رهبر و مقامات ایران دیدار داشته است.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با بشار اسد او را قهرمان جهان عرب نامیدند، گفت: پیام‌ این سفر تثبیت سیاسی-نظامی دولت سوریه و آغاز سفرهای خارجی، تبریک چهلمین سال انقلاب اسلامی به مقام معظم رهبری و ملت ایران، اعلام شکست استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا در لشکرکشی به سوریه، قدردانی از کمک‌های بی‌دریغ سیاسی- نظامی و اقتصادی ایران به دولت سوریه و شکست توطئه عربی اسرائیلی در سوریه و آشکار شدن بخشی از کشورهای عربی با اسرائیل کشورهای عربی با اسرائیل و درنهایت پاسخی به نشست‌های آمریکا و کشورهای عربی و اروپایی در ورشو و شرم‌الشیخ مبنی بر انزوای ایران بر سوریه بود.

وی بیان داشت: در حقیقت بشار اسد در سفر خود به ایران حامل پیامی بود که نشان دهد مسائل امنیتی منطقه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساخت نیروگاه هسته‌ای در عربستان توسط آمریکا ابراز داشت: در چند روز اخیر امریکا ساخت ۱۶ نیروگاه هسته‌ای با عربستان به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار را در حال انعقاد قرارداده است.

وی گفت: حال جای این سؤال مطرح است که عربستان سعودی که بزرگ‌ترین کشور صادرکننده نفت جهان است چرا به فکر احداث این تأسیسات هسته‌ای می‌شود.

هاشمی‌زاده خاطرنشان کرد: همه ما می‌دانیم که آمریکا تا مادامی‌که اسرائیل جنایتکار در منطقه وجود دارد قدمی برای هسته‌ای شدن عربستان بر نخواهد داشت و فقط قصد دوشیدن این کشور را دارد.

امام‌جمعه فیروزآباد تصریح کرد: بی‌شک اسرائیل نخواهد گذاشت یک کشور عربی مانند عربستان که در چنگال تروریست‌های داعشی و تکفیری بوده او را به بمب اتم مسلح کند.

وی گفت: آمریکا و اسرائیل خوب می‌دانند که آینده عربستان و مردم این کشور در اختیار آن‌ها نیست و ممکن است با یک قیام عمومی و تغییر رژیم در عربستان تمام خواب آنان نقش بر آب شود.

 

اخبار فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار