رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت خوزستان خبر داد
رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گاو، گوساله و گوسفند خوزستان گفت: از برخی شهرهای اطراف بنا به درخواست قصاب‌ها دام را به اهواز منتقل می‌کنند اما در جاده‌ها به بهانه‌های مختلف جلوی ورود دام دارای پلاک و مجوز دامپزشکی را می‌گیرند، به همین دلیل کمبود گوشت و افزایش قیمت را شاهد هستیم.
کد خبر: ۷۲۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵ 06 March 2019

اصغر حسینی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گاو، گوساله و گوسفند خوزستان اظهار کرد: در 10 روز گذشته به دلیل این‌که از قاچاق دام جلوگیری شد وضعیت تأمین گوشت قرمز برای قصابی‌ها بهتر شد و مشکل اصلی بازار در حال حاضر قیمت بالای گوشت قرمز است.

وی افزود: کاهش فروش دام از سوی دامدارها به دلیل افزایش بارندگی و در دسترس بودن علف برای غذای دام از دلایل کاهش دام و افزایش قیمت گوشت است.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گاو، گوساله و گوسفند خوزستان با اشاره به واردات گوشت قرمز، عنوان کرد: ورود گوشت قرمز به بازار ماهیانه یک یا دو بار انجام می‌شود درحالی‌که میزان نیاز خوزستان در هفته بالای 2 تریلر گوشت است و با ورود گوشت وارداتی به میزان لازم قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند، اگر واردات به میزان کافی انجام نشود پیش‌بینی قیمت‌های بسیار بالاتر برای گوشت قرمز در شب عید می‌شود.

وی گفت: 270 مرکز فروش برای عرضه گوشت قرمز وارداتی معرفی کردیم که از میان آن‌ها 35 واحد را انتخاب کردند و پس از شروع به کار برخی فروشگاه‌ها به دلیل هجوم مردم برای خرید گوشت انصراف دادند.

حسینی با بیان این‌که برای برخی شهرها ازجمله اهواز نیاز به ورود دام‌ از شهرهای مجاور است، اظهار کرد: از برخی شهرهای اطراف بنا به درخواست قصاب‌ها دام را به اهواز منتقل می‌کنند اما در جاده‌ها به بهانه‌های مختلف جلوی ورود دام دارای پلاک و مجوز دامپزشکی را می‌گیرند، به همین دلیل کمبود گوشت و افزایش قیمت را شاهد هستیم.

وی افزود: مسؤولان هماهنگی‌های لازم را انجام دهند و از ورود دام‌های مجوز دار به استان جلوگیری نکنند زیرا در این روزها نیاز به گوشت بیشتر از قبل در استان احساس می‌شود و با ثبت محموله دام در مبدأ و مقصد می‌توانند از قاچاق دام جلوگیری کنند.

حسینی گفت: به دلیل جو روانی ایجاد شده در جامعه، خرید بیش از نیاز مردم یکی دیگر از عوامل کاهش گوشت است که با همکاری خود مردم برطرف می‌شود.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: گوشت قرمز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار