مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه برنامه پزشک خانواده دردو استان فارس و مازندران طی 6 سال گذشته اجرایی شده است تصریح کرد: درحال حاضر در دو استان مذکور حدود 4 میلیون و یکصد هزارنفر تحت پوشش پزشک خانواده شهری هستند، خوشبختانه مردم درمراجعه به پزشکان هیچ مبلغی پرداخت نکرده و داروهای مورد استفاده بیماران هم رایگان درتمامی داروخانه ها ی طرف قرار داد در اختیار آنها قرار می گیرد.
کد خبر: ۷۲۲۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 06 March 2019

 میرزایی در ادامه اضافه کرد عملکرد پزشکان خانواده در استان فارس و مازندران را با بقیه استان ها مقایسه کردیم و نتایج به دست آمده نشان می دهد مراقبت فعال بیماران دیابتی در دو استان حدود 70 درصد و بقیه کشور 25 درصد است. همچنین مراقبت فعال بیماران پرفشاری خون در دو استان حدود 60 درصد و در بقیه کشور 23 درصد است.

وی با تاکید براینکه پزشکان خانواده با توجه به آموزش های استاندارد، اقلام دارویی از داروهای کمتری درهرنسخه تجویز می کنند اظهار داشت: ضمن اینکه پزشکان خانواده به سمت تجویزدرست دارو و درخواست آزمایش و تصویربرداری حرکت می کنند، درحال حاضر آمارها حاکی از آن است که تجویز آنتی بیوتیک و کورتون درفارس و مازندران 15 درصد کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت خاطرنشان کرد:همچنین پرداختی از جیب مردم دردو استان برای خدمات سرپایی حدود 40 میلیارد تومان کاهش سالانه ایجاد شده است، بنابراین با تکمیل اجرای پزشک خانواده درفارس و مازندران اثرات مثبت بیشترمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار