متخصصان شیرازی برای نخستین بار در خاورمیانه شبیه ساز آنژیوگرافی، ساختند.
کد خبر: ۷۲۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۱ 10 March 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر اجرایی پروژه آنژیوگرافی قلب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار صداوسیمای مرکز فارس گفت: متخصصان شرکت دانش بنیان صنعتی کهکشان الکترونیک دانشگاه شیراز با کمک پزشکان فوق تخصص قلب این شهر، شبیه ساز آنژیوگرافی قلب ساختند.
منصوری با بیان این که این دستگاه در علم پزشکی کارآیی بسیاری دارد افزود: تا کنون کارآموزان قلب برای آشنایی با شیوه آنژیوگرافی، هنگام عمل در کنار پرشکان متخصص قرار می‌گرفتند و با آنژیوگرافی روی بیمار، آموزش می‌دیدند.
وی گفت: ساخت دستگاه شبیه ساز سبب یادگیری بهتر کارآموزان و همچنین آموزش خطا‌های احتمالی در آنژیوگرافی می‌شود و از خطرات احتمالی بیماران می‌کاهد.
مدیر اجرایی پروژه آنژیوگرافی قلب با بیان این که استفاده از شبیه ساز آنژیوگرافی از سال‌ها پیش در کشور‌های خارجی استفاده می‌شود افزود: این دستگاه در آمریکا و سوییس به قیمت ۱۸۰تا۲۵۰ هزار دلار فروخته می‌شود، اما نمونه ساخته شده در شیراز با یک بیستم آن قیمت وارد بازار می‌شود.
منصوری با اشاره به کیفیت بالای دستگاه گفت: طرح اولیه این دستگاه را دکتر عبدی فوق تخصص قلب و کاردیولوژی ارائه داد و پس از آن دکتر کجوری مدیر گروه قلب دانشگاه علوم پزشکی شیراز به همراه متخصصان نرم افزار، مکانیک و الکترونیک شرکت دانش بنیان صنعتی کهکشان الکترونیک دانشگاه شیراز شبیه ساز را ساختند و به بهره برداری رساندند.
وی گفت: این شرکت آماده ساخت شبیه ساز آنژیوگرافی برای همه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است تا علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، به پیشرفت علم کمک کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار