بسیاری از خانواده ها درایام خانه تکانی، جوهر نمک و مواد سفید کننده را ترکیب و برای شست و شوی سطوح در منازل خود استفاده می کنند که به گفته یک کارشناس، گازهای شیمیایی تولید شده از این مخلوط بسیار سمی است و باعث خفگی می شود.
کد خبر: ۷۲۴۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶ 11 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:کارشناس واحد تحقیق و توسعه معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی فسا در این زمینه گفت:برای نظافت سطوح و استفاده از ترکیبات شوینده و پاک کننده از دستکش لاستیکی، کفش جلو بسته و در صورت امکان، ماسک استفاده شود و از مخلوط کردن مواد شیمیایی مانند جوهر نمک و مواد سفید کننده خودداری کنید.
صدیقه عباسی اظهار داشت: هنگام استفاده از مواد شیمیایی و فرآورده های شوینده و پاک کننده، پنجره ها را باز کنید تا هوا به خوبی در محیط جریان داشته باشد، بسیاری از این ترکیبات شیمیایی بخارهای سمی ایجاد می کنند که به مخاط دهان، بینی و ریه آسیب می رساند.
وی ضمن هشدار در زمینه استفاده غیراصولی و بدون آگاهی از پاک کننده های شیمیایی و شوینده ها اعلام کرد: بسیاری از داروها و محصولات خانگی مانند جوهر نمک، مواد شوینده و لکه بر، لاک پاک کن، سموم حشره کش و جونده کش (مانند مرگ موش)، تینر، ضدیخ، بنزین و نفت می توانند در صورت بلعیده شدن، تماس با پوست، چشم و یا تنفس، بسیار مضر باشند.
عباسی ادامه داد: پاک کننده های شیمیایی و شوینده ها را در ظرف اصلی آن نگهداری کنید واز نگهداشتن آنها در ظروف مواد خوراکی مانند بطری نوشابه یا آبمعدنی و ... خودداری کنید.
وی گفت: پس از استفاده از مواد شیمیایی سریعاً درآن را ببندید؛ کودکان کنجکاو سراغ بطری ها می روند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار