رئیس دانشگاه شیراز آخرین رتبه این دانشگاه را در بین دانشگاه‌های دنیا، بین 500 تا 600 عنوان کرد.
کد خبر: ۷۲۴۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸ 11 March 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حمید نادگران ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تشریح وضعیت کلی دانشگاه شیراز به لحاظ علمی و آموزشی در داخل و خارج از کشور، اظهار داشت: رتبه دانشگاه شیراز در رده‌بندی جهانی بین 500 تا 600 است که نسبت به 2 سال گذشته این رتبه 300 پله ترقی کرده است.

وی نظام ارزیابی دانشگاه‌های مختلف در دنیا را متفاوت دانست و گفت: دانشگاه‌ها با شاخص‌های مختلفی ارزیابی می‌شوند که از بین 10 هزار مرکز آموزش عالی، دانشگاه شیراز امروز در رتبه فوق گرفته و پیش‌بینی می‌شود تا سال آینده این رتبه به رقم 300 برسد.

این مقام مسؤول همچنین به رتبه دانشگاه شیراز در داخل کشور اشاره کرد و گفت: در حال حاضر دانشگاه مادر شیراز جزو 3 دانشگاه برتر کشور است و در زمینه مقالات آی اس سی (ISC) نیز رتبه 25 کشورهای اسلامی را داراست.

رئیس دانشگاه شیراز بودجه پژوهشی دانشگاه شیراز را در سال جاری 15 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ازنظر تعداد مقالات چاپ‌شده در سال‌های اخیر، دانشگاه شیراز با رشدی 300 درصدی مواجه بوده که در سال 97 میزان این رشد، 200 درصد تخمین زده می‌شود و در همین راستا 5 نفر از اساتید برای فرصت مطالعاتی به خارج از کشور اعزام شده‌اند.

نادگران در بخش دیگری از سخنان خود از برنامه‌ریزی برای ایجاد یک معاونت مستقل تحت عنوان معاونت کارآفرینی در دانشگاه شیراز خبر داد و اظهار داشت: در این راستا ایجاد برج کارآفرینی و نوآوری در علوم انسانی نیز تصویب‌شده و به‌زودی شاهد گشایش آن خواهیم بود.

وی همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت خوابگاه‌های دانشجویی این دانشگاه اظهار داشت: تنها یک خوابگاه دانشگاه مانند خوابگاه شهید مفتح برای بازسازی و نوسازی نیاز به مبلغی حدود 60 میلیارد تومان دارد که این مبلغ برای سایر خوابگاه‌ها نیز حدود 75 درصد از مبلغ مذکور است.

این مقام مسئول وضعیت فعلی خوابگاه‌های دانشجویی را نامناسب خواند و افزود: بودجه‌ای که سالانه برای نوسازی و تجهیز خوابگاه‌ها در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد، کفاف هزینه‌ها را نمی‌دهد اما با تمام تنگناها، تعمیر و تجهیز خوابگاه‌ها مدنظر است و به‌مرور این مهم انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه شیراز در موردقرارداد این دانشگاه با سازمان‌های دیگر نیز گفت: تاکنون 20 قرارداد در این راستا منعقد و 46 طرح استانی با بودجه 27 میلیارد ریال، عملیاتی شده است.

نادگران همچنین از امضای تفاهم‌نامه همکاری با کشورهایی نظیر آلمان، ترکیه، گرجستان، مجارستان و... خبر داد و افزود: دیپلماسی علمی و ورزشی دانشگاه شیراز با جدیت دنبال می‌شود و در این تفاهم‌نامه‌ها نیز تبادل استاد و دانشجو، انجام پایان‌نامه‌های مشترک و... مدنظر است.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل عدم اجماع جامعه جهانی با آمریکا علیه ایران، همین ارتباطات علمی است که دانشگاه شیراز در این عرصه پیش‌قدم بوده است.

این مقام مسؤول در پاسخ به پرسش دیگری در مورد پردیس‌های دانشگاه شیراز و وضعیت علمی آن نیز گفت: در دنیا برای کسب آموزش مردم هزینه می‌پردازند و تعدادی نیز از تحصیلات رایگان برخوردار هستند اما درزمینهٔ کیفیت آموزشی، نباید اختلالی صورت بگیرد که دانشگاه شیراز همواره به‌صورت ماهانه نظارت‌های ویژه‌ای در این خصوص دارد.

نادگران افزود: دانشگاه شیراز در ارائه مدرک و آموزش به متقاضیان چه در پردیس‌ها و چه در بخش دولتی، به‌هیچ‌عنوان از استانداردهای مربوطه، تعدی نخواهد کرد که در این راستا برطرف کردن ضعف علمی اساتید نیز مدنظر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار