راهی با بیان اینكه حدود ۸۰ درصد از گلزارهای شهدا در استان فارس ساماندهی شده‌اند، گفت: بنیاد شهید حق ندارد حتی یك ریال از خانواده شهید برای گلزار شهدا دریافت كند.
کد خبر: ۷۲۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۴ 11 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایکنا: رجبعلی راهی، مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در جمع خبرنگاران با اشاره به انتقادات مقام معظم رهبری از یكسان‌سازی قبور شهدا گفت:‌ سخنان معظم‌له برای ما اتمام حجت و در این راستا كار یكسان‌سازی قبور شهدا در فارس متوقف شد.
وی در عین حال این نكته را یادآور شد كه در برخی از گلزارهای شهدای فارس كار یكسان‌سازی انجام شده و یكسری نیز نیمه‌كاره است كه نیمه‌كاره‌ها را اتمام خواهیم كرد اما این كار را برای هیچ گلزار جدیدی شروع نخواهیم كرد مگر اینكه به خواسته والدین و همسران شهدا باشد.
راهی با بیان اینكه حدود ۸۰ درصد از گلزارهای شهدا در استان فارس ساماندهی شده‌اند، گفت: بنیاد شهید حق ندارد حتی یك ریال از خانواده شهید برای گلزار شهدا دریافت كند.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با یادآوری اینكه یك هزار و ۲۸۱ گلزار شهدا در این استان وجود دارد، گفت: كل مزار شهدا كه در برخی از قبور دو یا سه شهید مدفون شده است، ۱۴ هزار و ۲۱۲ مزار است كه البته برخی از مزار شهدای فارس در این استان نیست و جنازه برخی دیگر نیز هنوز نیامده است.
وی در ادامه سخنان خود از اجرای ۴۰ برنامه به‌مناسبت فرا رسیدن سالروز تأسیس بنیاد شهید در این استان خبر داد و گفت: افتتاح اورژانس و داروخانه بیمارستان جانبازان اعصاب و روان، تجلیل از فرزندان ممتاز شهدا و ایثارگران، تجلیل از جانبازان بانو، تجلیل از مروجان فرهنگ و شهادت در فسا، برگزاری اختتامیه جشنواره نامه‌ای به شهید در مرودشت از جمله برنامه‌‌های پیش‌بینی شده در این ایام هستند.
راهی با بیان اینكه ۷۰۰ نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران جزو نخبگان هستند، گفت:‌ برخی می‌گویند كه فرزندان شهدا و ایثارگران با رانت به دانشگاه و كار می‌روند در حالی كه اصلاً این‌گونه نیست و بسیاری از آنان نخبه هستند چرا كه شهدای ما نخبه بودند و این نخبگان بودند كه جنگ را اداره كردند نه ضعفا.
مدیركل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس در ادامه با تصریح اینكه متأسفانه بسیاری از والدین شهدا را از دست داده‌ایم، گفت: تقریباً هفته‌ای یك یا دو نفر از والدین شهدا را از دست می‌دهیم.
وی همچنین به اجرای طرح سپاس در استان اشاره كرد و گفت: به‌منظور تجلیل از خانواده‌های شهدا این طرح را برای سركشی از آنان توسط مسئولان دستگاه‌های مختلف اجرا می‌كنیم البته لازم به ذكر است كه خانواده شهدا هیچ انتظاری ندارند و تنها می‌خواهند كه فراموششان نكنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار