حیدر اسکندرپور در مراسم پایان فاز نخست حفاری مکانیزه و آغاز فاز دوم حفاری مکانیزه (TBM) خط 2 قطارشهری که با حضور اعضای شورای شهر، مهندسین و مشاور پروژه برگزار شد، اظهار داشت: تکمیل خط یک قطارشهری 17 سال به طول انجامیده و تلاش داریم با افتتاح ایستگاه وکیل در هفته دولت سال 98، خط یک قطارشهری شیراز به صورت کامل به بهره‌برداری برسد.
کد خبر: ۷۲۴۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲ 11 March 2019

شهردار شیراز بر ضرورت برنامه‌ریزی فشرده برای بهره‌برداری از خط 2 قطارشهری تاکید کرد و افزود: اقدامات یک سال اخیر مجموعه مدیریت شهری همچون افتتاح پیش از موعد مقرر ایستگاه متروی امام حسین (ع) و تقاطع سه سطحی شهدای کشن نشان داد که با تلاش مضاعف، برنامه‌ریزی دقیق و اولویت‌بندی می‌توان بهره برداری و تکمیل پروژه‌های عظیم شهری را سرعت بخشید.

وی با بیان اینکه پیش بینی مدیران سازمان حمل و نقل ریلی و پیمانکار مربوطه، حاکی از اتمام حفاری خط 2 قطار شهری شیراز در 18 ماه آینده است، از مدیران قطار شهری شیراز خواست تا فرآیند پایان حفاری مکانیزه  خط 2 قطارشهری را به کمتر از زمان برنامه‌ریزی شده کاهش دهند.

 خط دو قطار شهری شیراز به طول 15 کیلومتر از شهرک میانرود آغاز و تا کلبه سعدی ادامه دارد. حفاری این خط از شهرک میانرود تا ایستگاه آزادی واقع در میدان آزادی با استفاده از دستگاه حفار مکانیزه TBM انجام و از ایستگاه آزادی  تا ایستگاه سعدی به دلیل جنس زمین به صورت سنتی انجام می‌شود.

 تاکنون هفت هزار و 300 متر از خط دو از میان رود تا ایستگاه رحمت به صورت مکانیزه حفاری شده  و سه هزار و 500 متر دیگر برای رسیدن به ایستگاه میدان امام حسین (ع) باقی مانده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار