مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه بسیاری از روستاهای شمال فارس قابلیت توسعه گردشگری روستایی را دارد گفت: از انواع مهم و در حال رشد گردشگری، گردشگریی است که مربوط به روستا و مناطق روستایی است، گردشگری وابسته به روستا در کشورهایی که دارای صنعت گردشگری رشد یافته‌ای هستند نیز به شدت در حال گسترش و رشد است.
کد خبر: ۷۲۴۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱ 12 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهندس عطاالله زمانی گفت: امسال 11 روستای استان فارس شامل سرنجلک ممسنی،دهمورد و خواجه جمالی نی ریز، کریشکی لارستان، دشت ارژن شیراز، کمهر و مارگون و حسین آباد سراب سپیدان، سید حسین کازرون، مظفری کوار و گاره جهرم به عنوان روستاهای هدف گردشگری مصوب شده است.
وی اضافه کرد: در سالهای گذشته نیز روستاهای لایزنگان و نوایگان داراب، بریجان جهرم،قلات شیراز، چنارآباده ، قصریعقوب خرم بید، کندازی و دشتک مرودشت به عنوان روستاهای هدف گردشگری مصوب شده بود.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه تسهیلات ویژه برای توسعه بوم گردی در روستاهای هدف گردشگری اعطا می شود با بر شمردن قابلیت های توسعه گردشگی روستایی در این مناطق اظهار داشت: رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری و همچنین توجه به مقاوم سازی و کاهش آسیب ها در حوادث، اولویت بنیاد مسکن در مناطق هدف گردشگری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس نیز دراین زمینه گفت:بنیاد مسکن برای توسعه گردشگری روستایی، تفاهم نامه پنج جانبه با وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دفتر امور روستایی ریاست جمهوری منعقد کرده است.
مصطفی هاشمی با بیان اینکه توسعه گردشگری در روستاهای هدف گردشگری یکی از اولویت های این بنیاد است گفت: توسعه گردشگری در روستاها عاملی برای کاهش مهاجرت های ناخواسته و ایجاد درآمد جایگزین بخش کشاورزی است که بر اثر تداوم خشکسالی آسیب فراوان دیده است.
هاشمی با بیان اینکه با تداوم خشکسالی و آسیب هایی که ناشی از این پدیده به درآمد و تامین معیشت مردم وارد شده است باید راهکارهای دیگری برای تامین معیشت در نظر گرفت گفت: از جمله این راهکارها توسعه گردشگری در روستاها است که می تواند به کاهش مهاجرت های روستایی نیز کمک کند.
وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای شمال فارس قابلیت توسعه گردشگری روستایی را دارد گفت: از انواع مهم و در حال رشد گردشگری، گردشگریی است که مربوط به روستا و مناطق روستایی است، گردشگری وابسته به روستا در کشورهایی که دارای صنعت گردشگری رشد یافته‌ای هستند نیز به شدت در حال گسترش و رشد است.
هاشمی اضافه کرد : گردشگری مربوط به روستا و محیط روستایی و طبیعی نقش مهمی در توسعه پایدار روستایی دارد، توسعه پایدار روستایی شامل وحدت میان ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی به منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم روستایی است. در توسعه پایدار روستایی توجه به عوامل زیست محیطی از اهمیت بسیاری بر خوردار است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد : روستاهای شصتگان فسا ، قوام آباد و کردشول پاسارگاد ، ده زیارت بوانات، عالی شاهی ممسنی و دوسیران و دوان کازرون نیز دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی و بافت با ارزش است که به عنوان روستاهای هدف گردشگری پیشنهاد شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار