محمد جواد جمالی نوبندگانی:ضمن ارزیابی برگزاری استانی انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: شیوه جدید انتخابات قوه مقننه همه مشکلات و دغدغه های انتخاباتی را رفع نمی کند اما تا حدود بسیاری بهبود می بخشد.
کد خبر: ۷۲۴۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 12 March 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی نوبندگانی  ضمن ارزیابی برگزاری استانی انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: شیوه جدید انتخابات قوه مقننه همه مشکلات و دغدغه های انتخاباتی را رفع نمی کند اما تا حدود بسیاری بهبود می بخشد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع می توان به وضوح مشاهده کرد که منتخبان ملت امروزه نمی توانند به وظایف نمایندگی خود برسند و در راستای تحقق اهداف کلان و چشم انداز کشور گام بردارند زیرا به طور گسترده با مراجعات مردمی روبرو هستند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال زمانی که مهمترین قوانین در صحن علنی مجلس مطرح و در حال بررسی است نمایندگان مجبور هستند پاسخگوی تماس های مردمی باشند که هر کدام دغدغه های متفاوتی داشته و انتظار دارند همه آنها به دست نمایندگانشان برطرف شود.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه امروزه اقداماتی که قوه مجریه و سایر دستگاه ها باید در حوزه های انتخابیه انجام دهند توسط نمایندگان محقق می شود که با وظایف نمایندگی مغایر است، تصریح کرد: بر این اساس مشاهده می شود که برخی از نمایندگان نمی توانند به طور منظم در جلسات کمیسیون های تخصصی شرکت کنند که این امر مجلس را از راس امور بودن می اندازد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروزه نمایندگان به عنوان در خواست کننده از سوی دولت شناخته می شوند و این وابستگی مولفه نظارت بر اجرای قانون را دچار آسیب می کند، خاطرنشان کرد: به عبارتی این روش کار چاق کنی محسوب می شود و بر این اساس افراد برای تحقق درخواست های مراجعه کنندگان که شاید مغایر برنامه های پنج ساله توسعه و چشم انداز باشد، به مسئولان فشار وارد کنند.

 نمایندگان مردم در خانه ملت، حوزه های اصلی و فرعی در انتخابات مجلس شورای را در قالب طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مشخص کردند.

همچنین نمایندگان مجلس با ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس از طریق فهرست احزاب یا به صورت منفرد موافقت کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار