رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس گفت:در ایام تعطیلات نوروز نیز ورزش همگانی تعطیل نمی‌شود و در باغ جنت، پارک‌های بعثت، آزادی، پیاده‌راه سلامت و کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی ورزش‌های صبح‌گاهی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۴۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳ 12 March 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: سیروس پاک‌فطرت پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس در صدر قرار دارد، اظهار داشت: 31 درصد از مردم در سطح کشور با ورزش همگانی همراه هستند که در استان فارس نیز همینطور است.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی استان فارس ادامه داد: ارتقاء سلامت مردم هدف ما در هیأت ورزش‌های همگانی است که در این راستا در 40 ایستگاه سلامت موجود در پارک‌های سطح شیراز، روزهای زوج و فرد به صورت صبح‌گاهی و عصر‌گاهی برنامه ورزشی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین رویداد ورزش همگانی سال جاری در قالب پیاده‌روی 50 هزار نفری در مرودشت برگزار شد که مورد تقدیر استانداری نیز واقع شد، افزود: شهرستان‌های فارس که در سال آینده اقدام به برگزاری برنامه‌های همگانی ورزشی کنند، امکان پخش از شبکه 5 استانی را فراهم می‌کنیم که فرصتی برای معرفی ظرفیت‌ها و اماکن گردشگری آن‌ها نیز است.

پاکفطرت گفت: در سال جاری یک هزار و 100 برنامه فرهنگی و ورزشی در سطح استان توسط هیأت ورزش‌های همگانی فارس برگزار شد.

رئیس هیأت‌ ورزش‌های همگانی فارس با بیان اینکه امسال دو جلسه شورای عالی ورزش‌های همگانی با دو استاندار فارس برگزار شد، به تشریح برنامه‌های اجرایی امسال پرداخت و ابراز داشت: علاوه بر اعزام تیم‌ها به مسابقات کشوری، 110 دوره آموزشی و کارگاهی، 40 جشنواره ورزش همگانی، 43 گردهمایی و سمینار، 730 برنامه همگانی کوهپیمایی و دوچرخه‌سواری و... برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: از هیأت ورزش‌های همگانی فارس 21 تیم به مسابقه‌های کشوری اعزام شدند و مقام‌های قهرمانی نیز کسب کردند.

پاک‌فطرت با بیان اینکه امسال موفق شدیم در 12 برنامه زنده تلوزیونی حضور پیدا کنیم و به مردم ارائه گزارش دهیم، ادامه داد: 65 برنامه ورزشی صدا و سیمای فارس توسط مربیان هیأت برگزار شد، 6 نشست خبری و 740 خبر و گزارش خبری نیز منتشر شد.

این عضو شورای شهر شیراز افزود: 12 هزار بروشور و اطلاعیه برای آشنایی با برنامه‌های ورزشی تهیه کردیم که یکی از برنامه های مهم هیأت برگزاری جلسات سند تحول، تعالی و آینده‌نگر بود، فدراسیون هیأت ورزش‌های همگانی 14 طرح با اولویت را اعلام کرد که 9 طرح آن اجرا و مابقی اجرا خواهد شد.

به گفته وی در ایام تعطیلات نوروز نیز ورزش همگانی تعطیل نمی‌شود و در باغ جنت، پارک‌های بعثت، آزادی، پیاده‌راه سلامت و کمپ‌های اسکان مسافران نوروزی ورزش‌های صبح‌گاهی برگزار خواهد شد.

پاک‌فطرت بابیان اینکه از 5 تا 10 درصد در سال آینده افزایش فعالیت خواهیم داشت، تاکید کرد: هدف ما در سال 98 ایجاد انگیزش بیشتر برای ورزش و ارتقأ سلامت است که با مراجعه به محلات، شهرستان ها و روستاها برگزار خواهد شد.

وی یادآور شد: در مناطق محروم شیراز با محوریت دهیاران برنامه پیاده‌روی برگزار می‌کنیم و در هر بخش و منطقه محرومی که رشته‌های همگانی ما را بخواهند مربی برایشان می‌فرستیم.

رئیس هیأت ورزش‌های همگانی فارس ابراز داشت: در شهرستان‌ها فضاهای باز عمومی مثل پارک‌ها یا فضاهای رو بسته مثل سالن‌های ورزشی به ورزش‌های همگانی اختصاص یافته است.

پاک‌فطرت در مورد تجهیزات نصب شده در پارک‌ها نیز گفت: مسؤولیت این وسایل با هیأت ورزش‌های همگانی نیست هرچند که ما مسئولیت سخت‌افزاری و اعتباری در خصوص این موضوع نداریم اما پیگیر هستیم تا وسایل اصلاح یا جمع‌آوری شود همانگونه که در یک بازدید از باغ ملی این وسایل جمع شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار