مدیرکل انتقال خون استان فارس گفت: شهروندان در روز‌های پایانی سال اهدا خون در برنامه خود داشته باشند.
کد خبر: ۷۲۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶ 13 March 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:مسعود ترابی با تأکید بر رعایت سنت حسنه اهدای خون، اظهار داشت: یکی از چالش‌های روز‌های پایانی هر سال، کاهش ذخایر خون و فرآورده‌های خونی به دلیل کاهش مراجعه مردم به پایگاه‌های انتقال خون است، از همین رو از مردم خداجو می‌خواهیم که در روز‌های پایانی سال و تعطیلات نوروز، اهدای خون را فراموش نکنند.

وی افزود: هم اکنون ذخیره خون به شدت کاهش یافته و به مرز بحران رسیده است.

ترابی ادامه داد: پایگاه انتقال خون قصرالدشت شیراز، واقع در منطقه آسیاب قوامی همه روزه در دو نوبت آماده خون گیری از داوطلبان است؛ همچنین این پایگاه در روز‌های تعطیل از ساعت 8 تا 13 و نیز 14 تا 19 پذیرای مردم است.

مدیرکل انتقال خون فارس گفت: افزون براین پایگاه انتقال خون بیمارستان نمازی همه روزه به صورت یکسره از 8 صبح تا 19 و 30 دقیقه به خون گیری می‌پردازد.

ترابی عنوان کرد: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز نیز صبح‌ها از ساعت 8 و نیم تا 12 و نیم نیز آماده خون گیری از همشهریان است.

وی افزود: همه مراکز انتقال خون در شهرستان‌های فارس نیز پذیرای افرادی است که با اهدای خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌بخشند.

 استان فارس به دلیل داشتن بیماران تالاسمی و انجام اعمال جراحی‌های پیوندی و بیماری‌های قلبی و عروقی، پر مصرف کننده‌ ترین استان فرآورده‌های خونی در کشور است.

برچسب ها: بحران ، بحران خون ، فارس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شیرازی اصیل
|
United States
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۲۳
ول کن بابا حال داری ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار