میزان حقوق دولتی وصول شده از معادن استان فارس امسال‌ بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال است.
کد خبر: ۷۲۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 13 March 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با بیان اینکه براساس قانون معادن، بهره برداران تمامی معادن بزرگ یا کوچک با هر نوع ماده معدنی مشمول پرداخت حقوق دولتی هستند، گفت: میزان حقوق دولتی وصول شده از معادن استان فارس امسال‌ بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال است.
فریبرز رضازاده افزود: دولت مکلف است ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصولی را به اعتبارات همان استان اضافه کند.

رضازاده از صدور ۳۱ فقره پروانه بهره بهره داری معدن در استان از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: ۳۱ فقره پروانه بهره برداری معدنی با ظرفیت استخراج اسمی یک میلیون و ۷۰ هزارتن با ذخیره قطعی یک میلیون و ۴۶۳ هزار تن صادر شده است.
وی با بیان اینکه برای بهره برداری از این معادن بیش از ۳۰۲ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده است، اظهار داشت: با بهره برداری از این معادن برای ۲۴۵ نفر فرصت زمینه اشتغال ایجاد شده است.
سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در استان فارس ۲۳ نوع ماده معدنی مانند سنگ آهک، مارن، سنگ گچ، مرمریت، سنگ چینی، خاک نسوز، خاک صنعتی، نمک آبی و سنگی، سیلیس، کوارتزیت، منگنز، سرب، روی، کرومیت، باریت، سنگ آهن، مس در حال بهره برداری است.
بر اساس ماده ۱۴ قانون معادن کشور، دارنده پروانه بهره‌برداری باید درصدی از بهای ماده معدنی موضوع پروانه را به نرخ روز در معدن به صورت استخراج شده به‌عنوان حقوق دولتی به وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت کند .

برچسب ها: حقوق ، دولتی ، معادن ، صنعت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار