رصد‌خانه «تابناک»، خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند: نقشه عجیب گوگل مپ: مرز لرستان تغییر کرده است!/دشمن برای سال ۹۸ نقشه و توطئه زیادی در نظر دارد/مصدق با اقتصاد بدون نفت ارکان ملی را حفظ کرد و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۲۵۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۸ 15 March 2019

تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

همین مفسدان اقتصادی امروز، چندسال پیش برای دور زدن تحریم‌ها تشویق می‌شدند

عبدالرضا هاشم زایی نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به این سؤال که پیوستن به FATF چقدر می‌تواند جلوی اختلاس را بگیرد گفت: از زمانی که ما از طرف سازمان ملل تحریم شدیم و چندین قطعنامه به علت خوب عمل نکردن دولت‌های سابق علیه ما صادر شد مجبور به دور زدن تحریم‌ها شدیم. ️آن موقع افرادی که امروز مفسد اقتصادی شده‌اند را برای دور زدن تحریم‌ها تشویق می‌کردیم. با پشت کردن به این کنوانسیون‌های بین المللی افرادی رانت خوار و سودجو قطعاً پدیدار خواهند شد و ما شاهد پرونده‌های کلان مفاسد اقتصادی خواهیم بود. ️منافع ملی ایجاب می‌کند که ما به این کنوانسیون‌ها بپیوندیم. اگر استدلال این است که قدرت‌های بزرگ این کنوانسیون FATF و CFT را شکل دادند در خصوص سازمان ملل نیز این گونه است و ما باید از آن خارج شویم. ️شاید هم ما نمی‌دانیم که مزایای نپذیرفتن این کنوانسیون‌ها چیست. پیشنهاد می‌کنم کلاسی بگذارند و به ما نیز آموزش دهند. /ایسنا

واکنش ظریف به کشتار مسلمانان در زلاندنو

محمد جواد ظریف در توییتر خود نوشت: بی مجازات بودن ترویج نژادپرستی در به اصطلاح دمکراسی‌های غربی به این می‌انجامد که: در فلسطین مزدوران اسراییلی با ورود به مسجد به مسلمانان اهانت می‌کنند. در زلاندنو تروریست‌ها کشتار ۴۹ نمازگزار را زنده پخش می‌کنند. تزویر و دورویی غربی‌ها در حمایت از اسلام هراسی به نام آزادی بیان باید متوقف شود. "

مصدق با اقتصاد بدون نفت ارکان ملی را حفظ کرد

لطف الله میثمی گفت: شفافیت در رفتار‌های مالی دکتر مصدق بسیار مهم بود به طوری که وقتی در سفر‌های خارجی اعضای کابینه درخواست ارز می‌کردند ایشان با آن مخالفت می‌کردند حتی هدیه‌هایی که ایشان به آمریکایی‌ها می‌دادند از پول خود بود. این شفافیت به گونه‌ای است که در این هفت دهه هیچ نهادی نتوانسته اعضای کابینه ایشان را به فساد متهم کند. با وجود شدیدترین تحریم‌ها در دولت مرحوم دکتر مصدق، اقتصاد متوازن بود و صادرات بر واردات فزونی داشت، تولید اشتغال‌محور ادامه داشت، کارخانه‌ها سه شیفت کار می‌کردند و فعالیت‌های روستایی نیز ادامه داشت. بنده در ملاقاتی که با امام خمینی داشتم (ره) پیشنهاد دادم در قبال صادرات نفت طلا یا کارخانه دریافت کنیم، چون این دلار‌های نفتی تورم به همراه خواهد داشت و اگر این پیشنهاد در آن زمان اجرا می‌شد از سویی شاهد این اتفاقات نبودیم و از سوی دیگر سرمایه کشور چندین برابر شده بود.

دشمن برای سال ۹۸ نقشه و توطئه زیادی در نظر دارد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: غالب مسئولان ما مخصوصا مسئولان درجه یک اجرایی، مجلس و قضایی افراد خوبی هستند، اما باید این را بدانیم که با همه خوبی‌هایی که دارند، فلاکت در اقتصاد و معیشت امسال به دلیل سوءتدبیر آن‌ها بود. ️دشمن قدرت نداشت و نمی‌توانست تا این میزان ما را مستأصل کند، سوءتدبیر‌ها موجب شد مستأصل شویم. زمانی که دروازه بانک را باز کردند، دلار ۴۲۰۰ تومانی را بین مردم ریختند، انتهای سال که حساب می‌کنیم، متوجه می‌شویم که با این دلار ۴۲۰۰ تومانی، چند تن خوراک گربه و سگ و لوازم آرایش از خارج وارد کردند. دشمن برای سال ۹۸ نقشه و توطئه زیادی در نظر دارد./ ایسنا

پست‌های فوتبالی چه دارد که این‌طور چسبیده‌اند؟

تیم هیأت رئیسه مهدی تاج باز استعفا ندادند و همچنان آن‌ها برابر قانون بازنشستگی مقاومت می‌کنند. اگرچه خود تاج مشکل قانونی برای ماندن ندارد، اما اعضای هیأت رئیسه او غیر قانونی مسئولیت اخراج کرده اند. احسان قاضی زاده هاشمی یکی از طراحان این قانون در مجلس شورای اسلامی، اما تأکید دارد گریزی از قانون برای متخلفان در فوتبال وجود ندارد.

نقشه عجیب گوگل مپ: مرز لرستان تغییر کرده است!

اخیرا نقشه‌هایی که در آن یک حوزه آبریز از استان لرستان را در خطه استان اصفهان لحاظ کرده بودند، دردسرساز شده و اعتراضاتی را در میان مردم این استان برانگیخته است. در تصاویر گوگل هم استان اصفهان با استان خوزستان مرز مشترک دارد و بخشی از استان لرستان را به خود اختصاص داده است. ️این در حالی است که سازمان نقشه‏ برداری کشور به عنوان متولی امور نقشه و اطلاعات مکانی در ایران اعلام کرد که در تقسیمات کشوری جمهوری اسلامی ایران، مرز مشترکی بین استان‌های اصفهان و خوزستان وجود ندارد و هیچ‌ یک از نقشه‌های این سازمان نیز بیانگر واگذاری بخشی از استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری به استان اصفهان نیست./ کانال نقشه و اطلاعات مکانی

ادعای جدید موساد در مورد نیروگاه فردو

اورشلیم پست به نقل از یک اندیشکده که به فایل‌های سری موساد دسترسی داشته مدعی شده است که نیروگاه فردو ایران، قدمت بیشتری از آنچه که اعلام شده، دارد. به گزارش اورشلیم پست، مؤسسه علوم و امنیت بین‌المللی رژیم صهیونیستی که به فایل‌های سری موساد دسترسی داشته، مدعی شده است که نیروگاه هسته‌ای فردو ایران پیشتر از آنچه که اعلام شده، تأسیس گشته است. این مؤسسه با استناد به اسناد و عکس‌هایی که به ادعای موساد در ژانویه سال ۲۰۱۸ از ایران استخراج کرده است، گزارش داده که نیروگاه فردو دست کم پنج سال پیش از زمان اعلام شده تأسیس شده است. ایران اعلام کرده که تأسیس این نیروگاه به سال ۲۰۰۷ بازمی‌گردد.

درخواستی تازه از رئیس جدید قوه قضاییه

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از قرار دادن لیست ۳۱ نفره اسامی مفسدان اقتصادی در اختیار دستگاه قضایی خبر داد و از رئیس جدید قوه قضائیه خواستار برخورد با مفاسد و مفسدان اقتصادی و تعیین تکلیف آن‌ها شد. امیر خجسته روز جمعه در جمع نمازگزاران مسجد حضرت ابوالفضل (ع) کوی ستایش شهر همدان اظهار داشت: مسئولان و نمایندگان مردم در خانه ملت باید با قاطعیت در برابر زیاده خواهی ایستادگی کرده و از حقوق مردم دفاع کنند.

رئیسی برای مردم دعوت نامه فرستاد

حجت الاسلام رئیسی رئیس قوه قضائیه در پیامی اینستاگرامی نوشت: آغاز سال ۱۳۹۸ و اولین روز فروردین مقارن با ایام البیض ماه رجب المرجب، فصل شکوفایی طبیعت را با بهار دعا و نیایش پیوند زده، و شمیم دل انگیز مناجات و رایحه روح بخش بندگی خدا، جان‌های مشتاقان را نوازش می‌دهد. آنچه برکت این تقارن مبارک را برای ما بیشتر و باشکوه‌تر جلوه می‌نماید درک این ایام نورانی در جوار مضجع شریف رضوی، و در ماه زیارتی خاصه امام هشتم (علیه السلام) می‌باشد. همچنین به سیاق هر سال برای ما اهالی مشهد مقدس و زائرین امام رئوف علیه السلام، بهار با رنگ و بوی متفاوتی حلول می‌کند. میزبانی از رهبری حکیم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (ادام الله ظله علی رئوس المسلمین) و بهره گیری از منویات و رهنمودهایشان، که در واقع تبیین رویکرد‌ها و جهت گیری‌های سالیانه جمهوری اسلامی ایران و جهان اسلام در قبال موضوعات و مسائل پیش رو می‌باشد، توفیق بزرگی است که خدای متعال به واسطه مجاورت با حضرت علی بن موسی الرضا (علیه آلاف التحیه و الثناء) نصیب ما نموده است. اینجانب، پیشاپیش، با تبریک سال نو به محضر همه ایرانیان عزیز و آرزوی سالی قرین با توفیقات و فتوحات بیشتر برای جامعه اسلامی، از عموم زائرین و مجاورین عزیز دعوت می‌نمایم در روز پنج شنبه اول فروردین از ساعت ۱۵ در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر گرد هم آییم و از زلال فرمایشات رهبر عزیز انقلاب اسلامی سیراب شویم. انشاءالله

صبحانه لاکچری صدای شریعتمداری را درآورد

تدارک میز صبحانه رنگارنگ از بیت‌المال صدای وزیر کار را هم درآورد تا شریعتمداری خطاب به مدیران بگوید «شرایط امروز کشور این سفره را ایجاب نمی‌کند». صبح امروز جمعه شورای هماهنگی مدیران حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در لرستان با حضور محمد شریعتمداری وزیر کار برگزار شد که صبحانه تدارک دیده شده روی میز حاضران در جلسه، انتقاد و گلایه شریعتمداری را در پی داشت. وزیر کار در سخنانی در این رابطه گفت: از سفره صبحانه امروز گله دارم، چرا این گونه بود؟ یک نون و پنیر معمولی می‌گذاشتید. محمد شریعتمداری خاطرنشان کرد: به خاطر ریا نمی‌گویم، در خانه خودتان گوجه و خیار و… روی سفره بگذارید، تکریم مهمان از سوی مردم لرستان را می‌دانیم، جان خود را فدای مهمان می‌کنند، اما آن زندگی شخصی است و زندگی انقلابی و شرایط امروز کشور این را ایجاب نمی‌کند. تو را به قرآن از پول بیت المال این کار را نکنیم، بخدا حرام است این کار، حداقل‌های لازم و ضروری کافی است. وی افزود: این حرفی که میزنم گداصفتی نیست، در مالزی ملاقاتی داشتم که آن زمان قیمت رینگیت در مقابل دلار کم شده بود، ‬عطسه کردم روی میز دستمال کاغذی نبود، پرسیدم گفتند در اجرای سیاست‌های صرفه جویی دستمال کاغذی را حذف کرده‌ایم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به مدیران با بیان اینکه تو را به قرآن از پول بیت المال این کار را نکنیم، بخدا حرام است این کار، حداقل‌های لازم و ضروری کافی است، تصریح کرد: در سفر‌هایی که داریم غیر از آب هیچ چیز دیگری روی میز نمی‌گذارند، اما هر وقت خارجی‌ها به کشور می‌آیند ظرف پسته و شکلات روی میز می‌گذاریم! شریعتمداری با تأکید بر اینکه از پول بیت المال نمی‌شود این هزینه‌ها را کرد، قطره قطره دریا می‌شود، خطاب به مدیران افزود: ‬به کارمند خود برسید، به بهترین شکل به کارمند خود برسید این کار خیلی خوبی است، در آموزش، تأمین مسکن و تأمین معیشت هر کاری می‌توانید بکنید. وی یادآور شد: در کجای فرهنگ ما بوده نسکافه بخوریم؟ در هر اداره‌ای می‌رویم نسکافه می‌خورند؛ همان چای خودمان بهتر است، همان را باید می‌گذاشتید؛ برگردیم به همان چیز‌هایی که اصول خودمان است و دارایی و ارزش خودمان است. بر اساس این گزارش، شورای هماهنگی مدیران رفاه لرستان به میزبانی اداره کل بهزیستی لرستان و در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار