وی در خصوص حکم صادره برای یکی از نمایندگان مجلس گفت: یک گزارش مبسوط به مجلس فرستادیم ایشان پرونده‌های مختومه در گذشته داشتند دادگاه در پرونده جدید بخشی را پذیرفت و بخشی را نپذیرفت و با توجه با اینکه صحبت در مسائل اخلاقی است نباید افشا شود و البته هنوز قطعی نیست. گزارشی را به هیات نظارت مجلس فرستادیم به همین منظور هم سابقه گزارش در هیات نظارت مهم است و هم حکم صادره.

دادستان تهران ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از پرونده در رابطه با مسائل اخلاقی است از گفتن جزئیات آن معذورم و باید صبر کرد اعتراض این فرد بررسی شود.

وی در خصوص مصونیت نمایندگان مجلس، گفت: مصونیت نمایندگان در رابطه با نطق مجلس است و همه افراد در صورت تخلف برای قانون یکی هستند.

دولت آبادی در خصوص تعهدات خودروسازان، افزود: این فقط مشمول ایران خودرو نیست و همه افراد وقتی پیمانی بستند باید بر سر آن بایستند و این موضوع از دولت بیشتر انتظار می‌رود. در جلسه‌ای که با خودروسازان داشتیم هم اعلام کردیم که خودروسازان باید با توجه به توان خود تعهد کنند. مذاکره‌ای که با مسئولان صمت داشتیم اعلام کردند با توجه به همه مشکلات از جمله تحریم‌ها و کمبودها، تمام سعی خود را برای اجرای تعهدات خود می‌کنند.

وی در خصوص افزایش قیمت خودسرانه برخی کالاها در سال جدید، گفت: دیروز جلسه‌ای با موضوع مرغ در دادستانی برگزار شد. در آنجا مطرح شد مبنای دادستانی قیمت‌های مصوب است و ما نمی‌توانیم اجازه دهیم وزارت صمت قیمت مرغ را ۱۱ هزار تومان اعلام کند اما در بازار تا ۱۷ هزار تومان به فروش برساند. مبنای فروش برای مصرف کننده مرغ گرم طبق اعلام صمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است و باید تمام مسئولان پای کار بایستند. متاسفانه متخلفین حساب نمی‌برند و این درحالی است که نهادهای دامی با نرخ مصوب ارزی به اینها رسیده است. نیروهای ما با همکاری تعزیرات و سایر دستگاه‌ها بسیج شدند و اعلام می‌کنیم فروش کالاهای ضروری مازاد بر قیمت‌های مصوب به نحو کلان باشد، اخلال در نظام اقتصادی تلقی می‌شود.

دادستان تهران خطاب به کسانی که در بازار مرغ کم فروشی کرده و یا گرانفروشی کنند، گفت: بدانند که پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

دولت آبادی تصریح کرد: امروز هیاتی از دستگاه‌های مختلف از جمله دادستانی در میادین بزرگ حضور دارند. امیدوارم دستگاه‌های دولتی دل بزرگی برای اجرای قوانین داشته باشند و نترسند. امیدوارم تجربه تلخ گوشت و ارز تکرار نشود.

وی از فعالیت شعب کشیک در ایام نوروز خبر داد و گفت: اگر پرونده‌هایی در سطح کلان و گرانفروشی مطرح شود به این شعب ارجاع می‌شود.

دادستان تهران در خصوص شعب ویژه مفاسد اقتصادی، افزود: سرعت و دقت و شفافیت در رسیدگی به همراه قاطعیت چهار عامل اصلی تشکیل این شعب بود. امروز ما اقدامات بسیار خوبی در این بخش ارائه دادیم. ۱۸۱ نفر در این هشت ماه بازداشت شدند و ۲۴۴ کیفرخواست هم صادر شده است.

دولت آبادی در خصوص آخرین وضعیت پرونده حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد، گفت: کیفرخواست مفصل این پرونده صادر و به دادگاه ارسال شده است. به خاطر اینکه این پرونده در مرحله اتهام است از بیان جزئیات معذوریم. با این حال تحقیقاتی در مورد مدیر عامل شرکت و دانشگاه و مدیر دانشگاه انجام شد. برخی از شکات در این مسیر دیه گرفتند.

وی پیشگیری را رکن اصلی در کاهش پرونده‌ها دانست و گفت: امیدواریم پیشگیری به عنوان یک راهکار اصلی در نظر گرفته شود و دستگاه قضائی و برخورد قضائی به عنوان درمان نهایی مطرح شود. دادستان تهران در پایان سال ۹۷ را یک سال پر تلاش قضائی توصیف کرد و افزود: پرونده‌های مطرح امسال ازجمله درمنی، مظلومین، بانک سرمایه و… کارهای بزرگی بود که انجام شد و مردم بدانند قضات این پرونده شب و روز نداشتند. ما برای مبارزه با فساد با یک عزم جدی نیازمندیم.