معاون فنی بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مسافران نوروزی برای گذراندن سفری همراه با سلامت توصیه‌هایی ارائه کرد.
کد خبر: ۷۲۶۴۶۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱ 17 March 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدرضا کریمی معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست خبری با بیان اینکه مراکز روزانه بهداشتی در دو نوبت نیمه نخست و نیمه دوم نوروز به صورت کامل در سطح استان فعال است، گفت: مراکز شبانه روزی بهداشت در سطح استان نیز با حضور پزشک و ماما و همچنین ارائه خدمات دندانپزشکی، آزمایشگاه و رادیولوژی در استان فعال هستند و خدمات دندانپزشکی نیز در روز‌های غیر تعطیل ارائه می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت سیزده مرکز غربالگری نوزادان در سطح استان که سه مرکز در شیراز است، افزود: با برنامه ریزی انجام شده، هر مرکز درمانی نمی‌تواند بیش از سه روز تعطیل باشد، واکسیناسیون کودکان نیز در تمام شهرستان ها، چه در روز‌های تعطیل و چه روز‌های غیر تعطیل انجام می‌شود.

کریمی با هشدار نسبت به پیشگیری از حیوان گزیدگی و خطر بیماری هاری در طبیعت گردی مسافران در ایام نوروز ادامه داد: هر حیوان خونگرمی از قبیل: احشام، دام ها، سگ و گربه و حتی حیوانات خانگی با چنگ زدن می‌تواند خطرساز باشد که برای این موضوع نیز در هر شهرستان یک مرکز برای پیشگیری از بیماری هاری برای ارایه خدمات ایمن سازی و دریافت واکسیناسیون به صورت ۲۴ ساعته فعال است.

وی به مردم توصیه کرد: از برپا کردن چادر و استقرار در محل‌های نزدیک به این گونه جانوران پرهیز کرده و با پرهیز از ریختن زباله در اطراف، خودداری از پیاده روی با پای برهنه در طبیعت، در سلامتی خود و مسافران اثرگذار باشیم.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه برنامه بازدید و بازرسی‌ها از مراکز و اماکن بین راهی تا شانزدهم فروردین ادامه دارد گفت: مردم فارس می‌توانند هرگونه موارد تخلف بهداشتی را به شماره سامانه کشوری ۱۹۰ گزارش داده تا در سریع‌ترین و کمترین زمان ممکن، مورد رسیدگی قرار گیرد.

کریمی درباره مسمومیت با قارچ به دلیل تغییرات آب و هوا و رشد انواع قارچ در طبیعت نیز هشدار داد و افزود: تشخیص سمی بودن و غیرسمی قارچ‌های خودرو در طبیعت تنها با آزمایشگاه‌های معتبر امکان پذیر بوده و لازم است مردم از مصرف هرگونه قارچ در طبیعت خودداری کنند، زیرا پیامد‌هایی مانند بیماری‌های کلیوی، کبدی، تشنج و خطر مرگ را به دنبال دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار