استاندار فارس: ایلنا عنایت‌الله رحیمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با انتقاد از رخوت و سستی و بی‌انگیزگی حاکم بر صادرات در استان فارس بر لزوم علت‌یابی این موضوع و رفع آن تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی صادرات حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی است که باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد.
کد خبر: ۷۲۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳ 17 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:عنایت‌الله رحیمی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان با انتقاد از رخوت و سستی و بی‌انگیزگی حاکم بر صادرات در استان فارس بر لزوم علت‌یابی این موضوع و رفع آن تاکید کرد و گفت: در شرایط کنونی صادرات حلال بسیاری از مشکلات اقتصادی است که باید با جدیت در دستور کار قرار بگیرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌هایی که در این حوزه انجام شده و توسعه صادرات استان به 63 کشور، بیان کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور نوع نگاه ها می‌تواند تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

استاندار فارس با بیان اینکه شرایط کنونی ناشی از تغییر ارزش پول ملی در برابر ارز های رایج برای صادرکنندگان مطلوب است، افزود: اصلاح در محیط حقوقی و قانونی، بهبود در کیفیت تولیدات صادراتی و نوع بسته‌بندی این محصولات، توجه به ایجاد ثبات در بازار و همچنین ساماندهی حمل و نقل هوایی، ریلی، جاده‌ای و دریایی از اقدامات مهمی است که در راستای توسعه صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: بخشی از این مباحث در سطح استان با برنامه‌ریزی قابل حل است اما بخش هایی مربوط به سیاست‌گذاری‌های کلان در سطح ملی و همچنین ذائقه بازار است بنابراین جزیره‌ای عمل کردن مشکلی را حل نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از صادرات استان فارس در آمار مربوط به این استان ثبت نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این موضوع باید پیگیری و رفع شود چراکه آمارهای صحیح در کسب امتیازات این حوزه برای استان موثر خواهد بود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید با تیزبینی و دقت نظر تقاضای بازار جهانی برای کالاهای داخلی را مورد توجه قرار داد، عنوان کرد: افزایش تقاضا برای صادرات بعضی محصولات مانند دام زنده مولد برای آسیب به کشور است که باید در راستای حفظ منافع ملی از کسب سود از چنین صادراتی چشم پوشی کنیم.

رحیمی با اشاره به اینکه ظرفیت مناسبی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی وجود دارد بر لزوم ایجاد میز صادرات در این زمینه تاکید کرد.

استاندار فارس درباره حمل‌ونقل خودروهای سنگین در ایام نوروز نیز گفت: همچون گذشته به‌طور حتم در برخی روزها و ساعت‌ها ممنوعیت تردد در جاده‌های استان فارس وجود خواهد داشت.

رحیمی ضمن تاکید بر حمایت از صادرات خاطرنشان کرد: انتظار دارم متولیان این امر با ارائه راهکار و پیشنهاداتی که راهگشای مشکلات است زمینه توسعه صادرات را فراهم کنند.

وی ادامه داد: همچنین مواردی که نیازمند پیگیری در سطوح ملی است از سوی مدیریت ارشد استان پیگیری خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار