مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس چهارشنبه در این زمینه به ایرنا گفت: مراسم اعتکاف در مسجد جامع شیراز آغاز شده و امسال در این مراسم شاهد حضور 20 هزار معتکف در مساجد جامع استان هستیم.
کد خبر: ۷۲۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰ 20 March 2019

تابناک فارس: حجت الاسلام محمد صادق مهرابی افزود: برای برگزاری مراسم اعتکاف در فارس بیش از 500 مرکز، دانشگاه و مسجد جامع در نظر گرفته شده است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان فارس بیان کرد: با توجه به میلاد امیر المومنین(ع) برنامه های فرهنگی که در مراسم اعتکاف برگزار می شود بیشتر رنگ و بومی علوی دارد و 950 مبلغ در این استان برای اقامه نماز جماعت و سخنرانی در نقاط مختلف حضور خواهند داشت.
وی اظهار داشت: از جمله برنامه هایی که در مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد جلسه های پاسخگویی به شبهات است و مبلغان متعددی برای تبیین سیره علوی در مراسم اعتکاف حضور خواهند داشت.
مهرابی اضافه کرد: از دیگر برنامه هایی که در مراسم اعتکاف برگزار خواهد شد مراسم روخوانی ، روان خوانی و تفسیر قرآن خواهد بود و برنامه هایی ویژه ای در مراسم اعتکاف با حضور روحانیون شاخص و مداحان اهل بیت برگزار خواهد شد.
در مراسم اعتکاف، کسانی که معتکف می شوند به مدت سه روز در مسجد یا مکان های سربسته به نیایش می پردازند و روزه می گیرند و از این مکان ها مگر در موارد ضروری خارج نمی شوند.

برچسب ها: اعتکاف ، معتکف ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار