عضو فراکسیون تولید واشتغال مجلس با بیان اینکه صادرات رسمی چوب ممنوع است یادآورشد: برخورد قاطع با قاچاقچیان جنوب از جنگل هادر اولویت قراربگیرد.
کد خبر: ۷۲۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰ 22 March 2019

علاء الدین خادم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره قاچاق چوب از کشور،گفت: با توجه به اینکه به بیش از 90 درصد، روستاهای کشور گاز رسانی شده است بنابراین به هیچ وجه ممکن نبایداز چوب به عنوان کالای گرمایشی و غیرمورد استفاده قرار بگیرد زیرا این امر بطور حتم به شدت محیط زیست را به خطر می‌اندازد.

صادرات چوب به شکل رسمی وجود ندارد

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صادرات چوب به شکل رسمی وجود ندارد بنابراین اگر قاچاق صادرات چوب از جنگل ها در جریان باشد، می بایست با شدت با عوامل قاچاق چوب در جنگل ها برخورد قانونی کرد.

آسیب به اکوسیستم طبیعت با عدم حفظ پوشش گیاهی جنگلها

خادم افزود: عدم حفظ پوشش گیاهی جنگلها بطورحتم به اکوسیستم طبیعت آسیب وارد می‌کند و از همین رو این امر بطور حتم میتواند تاثیر منفی در حوزه محیط زیست بگذارد و این در حالی است که برای حفاظت از جنگل ها نباید چوبهای جنگلی را تحت عنوان سوخت مورد استفاده قرارداد زیرا جنگل سرمایه ملی کشور تلقی می شود.

تولید کاغذ تنها با پروسه های صنعتی عملیاتی شود

وی ادامه داد: تولیدکاغذ هم اکنون توسط فرایندهای صنعتی تولیدشود بنابراین نباید برای هیچ نوع کاربردی از جنگل ها برای تامین و تولید کاغذ استفاده کرد زیرا پاسداری از سلامت محیط زیست امری بسیار واجب وکاربردی است.

صادرات رسمی چوب ممنوع است

عضو فراکسیون تولید واشتغال مجلس با بیان اینکه صادرات رسمی چوب ممنوع است یادآورشد: برخورد قاطع با قاچاقچیان جنوب از جنگل هادر اولویت قراربگیرد.

برچسب ها: صادرات ، چوب ، قاچاق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار