مدیرکل آموزش وپرورش فارس از پذیرش و اسکان ۶۲۳ هزار و ۹۰۰ نفرروز مهمان نوروزی تاصبح چهارم فروردین ۹۸ در مدارس و اماکن وابسته به اموزش و پرورش فارس خبر داد.مدیرکل آموزش وپرورش فارس از پذیرش و اسکان ۶۲۳ هزار و ۹۰۰ نفرروز مهمان نوروزی تاصبح چهارم فروردین ۹۸ در مدارس و اماکن وابسته به اموزش و پرورش فارس خبر داد.
کد خبر: ۷۲۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 24 March 2019

تابناک فارس به نقل باشگاه خبرنگاران جوان: علی عسکر نجفی مدیرکل آموزش وپرورش فارس با اشاره به آمادگی ستاد اسکان فرهنگیان استان فارس برای پذیرایی از میهمانان نوروزی، گفت: امسال دراستان ۱۵ هزار کلاس درس درقالب بیش از یک هزار ۷۰۰ مدرسه استان برای اسکان اززائران و مهمانان فرهنگی در نوروز آماده شده است.
وی افزود: علاوه بر مدارس وکلاس‌های درس، ۳۶ سالن ورزشی، ۳ خوابگاه دانشگاهی، ۳ خوابگاه دانش آموزی، ۲ خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب آمادگی ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان را دارد.
نجفی در خصوص ظرفیت پذیرش میهمان در شیراز نیز اظهار داشت: در شهر شیراز ۵۵۰ مدرسه با ظرفیت ۶۱۰۰ کلاس، ۵ خانه معلم با تخصیص ۱۲۰ اتاق، ۵ خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت ۴۰۰ تخت، ۳ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۶۰۰ تخت، ۷ سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان است.
وی ادامه داد: براساس آخرین اطلاعات این میزان آماده سازی باعث شده که استان فارس بیشترین ظرفیت پذیرش واسکان مهمانان فرهنگی را در کشور دارا باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین گفت: با توجه به اطلاعیه‌های اداره کل هواشناسی و مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان مبنی بر اعلام بارش باران و احتمال آب گرفتگی معابر، دستورالعملی به تمامی ستاد‌های اسکان فرهنگیان استان اعلام شده است.
رییس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش وپرورش فارس گفت: در این دستورالعمل خواسته شده تمامی تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت اسکان مهمانان نوروزی از قبیل: اماده سازی کلاس‌های بیشتر. سالن‌های ورزشی و نمازخانه‌های مدارس در ستاد‌های اسکان پیش بینی شود.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس همچنین گفت: تاکید شده است که سیستم‌های گرمایشی، لوله‌های دود کش، سیستم برق کشی خصوصا تابلو‌های برق، عایق پشت بام و مسیر‌های خروجی آب و فاضلاب تمامی مدارس و اماکن محل اسکان مجدد مورد بازرسی دقیق قرارگیرد.
نجفی تصریح کرد: تمامی مدارس حواشی جاده‌های استان در حالت آماده باش برای اسکان اضطراری مهمانان نوروزی قرار دارد و آدرس تمامی محل‌های اسکان در اختیار نیروی انتظامی، اورژانس و سایر دستگاه‌های مرتبط قرار گرفته است.
رییس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش وپرورش فارس گفت: تاصبح روز یکشنبه چهارم فروردین ۹۸بیش از ۲۰۸ هزار نفر در قالب نزدیک به ۵۸ هزار خانواده و در مجموع ۶۲۳ هزار و نهصد نفرروز در مدارس و اماکن وابسته به اموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار