وقوع بارندگی و سیلاب در شهر شیراز باعث شد که 200 خودرو در دروازه قرآن شیراز گرفتار شوند این در حالیست که هنوز هیچ مرجع رسمی آماری از مصدومین و کشته شدگان این حادثه اعلام نکرده است.
کد خبر: ۷۲۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸ 25 March 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا: رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا درباره این حادثه گفت:جاری شدن سیل در دوازه قرآن شیراز بیش ۲۰۰ خودرو را با خود برد.

سرهنگ نادررحمانی با بیان اینکه این حادثه در پی طغیان رودخانه رخ داده است، گفت: هنوز گزارشی از خسارت جانی این حادثه مخابره نشده است اما در دقایق اولیه شماری از شهروندان از درون سیلاب و جریان شدید آب خود را نجات دادند.

رحمانی با بیان اینکه پیگیری‌های پلیس در این زمینه ادامه دارد و معابر منتهی به این بخش مسدود شده است، اظهارکرد: نیروهای امدادی نیز در محل حضور دارند.

همچنین حسین درویشی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس نیز در این باره گفت: آبگرفتگی در خیابان دروازه‌ قرآن تا هفت‌تنان رخ داده است و در حال حاضر شش تیم عملیاتی در محل حضور دارند و جست و جو و امدادرسانی ادامه دارد.

استاندار فارس هم علت ‌سیلاب در برخی از مناطق شیراز را حجم زیاد بارندگی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است.

‌عنایت‌الله رحیمی استاندا‌ر فارس با اشاره به‌ وقوع سیلاب در برخی مناطق شیراز اظهار داشت: حجم زیاد بارندگی سبب ‌سیلاب در برخی مناطق شیراز شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اوضاع تحت کنترل است، افزود: در مسیرهای منتهی به دروازه قرآن، میدان ابوالکلام و خروجی شهر شیراز از تردد غیرضروری خودداری شود چرا که ازدحام خودروها و آبگرفتگی در این نقاط زیاد است.

استاندار فارس گفت: منزل‌ها و خودروهایی که دچار آبگرفتگی شده‌اند توسط نیروهای شهرداری و آتش‌نشانی در حال امدادرسانی هستند.

وی با اشاره به اینکه بر اثر این ‌طغیان ‌خودروهای فراوانی‌ در آب گرفتار شدند، تصریح کرد: تاکنون تلفات جانی برای این حادثه گزارش نشده اما پیگیری‌های پلیس و عوامل امدادی برای نجات خودروهای گرفتار در این سیلاب ادامه دارد.

 

رئیس پلیس راهور فارس گفت: کنارگذرهای رودخانه خشک شیراز به علت بارندگی شدید موقتا مسدود شدند.

سرهنگ عباسی اظهار داشت: با توجه به آبگرفتگی کنار گذر‌های رودخانه خشک به طور کلی مسیر‌های رفت و برگشت که از غرب به شرق منتهی می‌شوند مسدود شده است، از این رو، رانندگان باید از مسیر‌های جایگزین برای رسیدن به مقصد استفاده کنند.

عباسی اعلام کرد که با توجه به ورود سامانه بارشی، مردم و گردشگران از توقف در حاشیه رودخانه‌های استان خودداری کنند.

امیری فرماندار شیراز نیز از آمادگی تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از جاری شدن سیل احتمالی در شهرستان شیراز خبرداد.

بازار وکیل شیراز و تعدادی از پاساژهای مشهور شیراز نیز در باران سیل آسای صبح امروز به زیر آب رفتند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار