رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا اطلاع ثانوی به همه مجموعه‌های بهداشت و درمان استان وضعیت هشدار اعلام شده و همه واحدها در آمادگی کامل بسر می‌برند.
کد خبر: ۷۲۸۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹ 25 March 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دکتر اورنگ ایلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه احتمال وقوع سیل و طغیان رودخانه در استان کهگیلویه وبویراحمد افزایش یافته تا اطلاع ثانوی به همه مجموعه‌های بهداشت و درمان استان وضعیت زرد و هشدار اعلام شده و همه واحدها در آمادگی کامل بسر می‌برند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه کارکنان همه مراکز درمانی برای هرگونه شرایط اضطرای و بحرانی در آماده باش کامل هستند، افزود: دارو و تجهیزات پزشکی به میزان کافی در دسترس قرار گرفته تا در صورت وقوع بحران مشکلی وجود نداشته باشد.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای پیشگیری از آب گرفتگی مراکز بهداشتی و درمانی استان پیش‌بینی شده، گفت: برق اضطراری، سوخت کافی و مواد غذایی برای 72 ساعت در همه مراکز درمانی پیش‌بینی و دو پزشک کشیک در درمانگاه سرپایی بیمارستان‌ها مستقر شده است.
ایلامی با بیان اینکه بیمارستان‌ها آمادگی پذیرش بیماران ارجاعی از سایر نقاط استان را بدون قید و شرط دارند، افزود: اطلاعات مادران باردار و بیماران خاص به واحد E.O.C دانشگاه علوم پزشکی ارسال و همچنین تخت‌های اکسترا برای موارد بحران مهیا شده است.
وی با بیان اینکه 4 دستگاه امدادی مجهز برای جابجایی و موارد بحرانی در نظر گرفته شده، گفت: با بیمارستان‌های شهرستان بهبهان برای ارجاع بیماران در مواقع بحران هماهنگی شده است.
ایلامی ادامه داد: واحدهای بهداشت محیط آمادگی کامل دارند تا در صورت لزوم از آب‌های شرب و غذا نمونه براری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار