عباس قنبری در گفتگو با تابناک:
رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آباد غرب گفت:سیل اخیر نکته جالبی را گوشزد کرد که پس از آرام شدن شرایط فراموشمان نشود و آن اینکه بی مهری به طبیعت ومحیط پیرامون پاسخی سهمگین و مخرب خواهد داشت.
کد خبر: ۷۳۱۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ 04 April 2019

عباس قنبری درگفتگو با خبرنگار تابناک افزود: در طول ایام تعطیلات نوروزی در جهت حفظ و نگهداری و گسترش فرهنگ منابع طبیعی یک سری کلاس‌های توجیهی برای پرسنل اداره توسعه برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد:گشت زنی مداوم در حوزه استحفاظی شهرستان سرکشی و بازدید از طرح های آبخیزداری صدور اخطار کوچ به برخی دامداران در مناطق حساس به سیل در پشت سد بند سنگی ملاتی ،شرکت در جلسه بحران در فرمانداری آمادگی کلیه پرسنل در روز طبیعت برای حضور در حوزه استحفاظی تشکیل جلسات مکرر با دوستداران طبیعتNGO فضاسازی و نصب بنر تنظیم لیست کشیک برای پرسنل اداره همچنین آماده باشی و همکاری کلیه پرسنل منابع طبیعی در سه روز سیل اخیر در اسلام آباد و در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات اداره برای کمک رسانی به مردم سیل زده با کلیه اداره های شهرستان ونهادهای مرتبط را از جمله اقدامات این اداره برشمرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسلام آباد غرب اظهار داشت: مادامی که سیر و سیاحت و به اصطلاح نشاط و تفریحمان حتما با آتش و کباب آن هم با خشم بر درختان تعریف کرد باید منتظر تلنگر دردناک طبیعت باشیم .

قنبری تصریح کرد:اگر در جهت توسعه صنعتی و انتقال زیرساخت های اولیه مانند راه گاز ؛آب ؛ راه از ارزانترین سهل الوصول ترین مسیر یعنی عرصه های منابع طبیعی و ملی مایه نمی گذاشتیم واگر حفاظت از جنگلها و مراتع را به فرهنگ و معارف عمومی بدل می کردیم و اگرضرب شست و قدرت بازویمان را به رخ طبیعت نمی کشیدیم و اگر در پوشش گیاهی بی‌بدیل زاگرس که اغلب گونه های آن واپسین نفس های خود را تجربه می کنند نابود نمی‌کردیم اینک با خشم طبیعت مواجه نمی‌شدیم .

وی تاکید کرد:پس بیایید تجربه تلخ سیل اخیر را چراغ فرا رویمان قرار دهیم و از آن در جهت برنامه ریزی برای آینده استفاده کنیم تا دیگر شاهد چنین فضایی تلخی نباشید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار