مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: در سیل شیراز اختلالی در شبکه ارتباطات‌ مخابراتی به ویژه تلفن همراه به وجود نیامد و هیچ خسارت زیربنایی نیز به زیرساخت‌های مخابراتی در این استان وارد نشد.
کد خبر: ۷۳۱۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 04 April 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:مهرداد سهرابی  اظهار داشت: در سیل اخیر شیراز تنها شاهد قطعی فیبر نوری در برخی نقاط بودیم اما طوری زیرساخت‌ها از قبل پیش‌بینی شده بود که سبب قطعی در ارتباط نشد و مردم نیز اختلالی در قطعی شبکه تلفن همراه احساس نکردند و شبکه نیز یک شبکه پایدار بود.

وی بیان کرد: خسارت‌هایی که وارد شد زیربنایی و غیرقبال جبران نبود بلکه با مدیریتی که صورت گرفت و تیم‌های فنی نیز وارد عمل شدند اجازه قطعی خطوط نداده شد.

 

سهرابی با اشاره به اینکه تنها چند دفتر پیشخوان که مربوط به بخش خصوصی بود، دچار خسارت شد، خاطرنشان کرد: در شهرک سعدی شیراز نیز سایت مخابرات در موقعیتی قرار داشت که خوشبختانه خسارتی به آن وارد نشد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس به سفر جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شامگاه پنجشنبه هفتم فروردین ماه در مناطق سیل‌زده شیراز اشاره کرد و افزود: آذری جهرمی که به نیابت از هیات دولت در شیراز حضور یافته بود ابتدا با همراهی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس از دروازه قرآن محل وقوع حادثه بازدید و سپس به محله سعدیه شیراز رفت و از نزدیک با آسیب‌دیدگان سیل دیدار و تصمیمات گرفته شده در هیئت دولت جهت کمک به سیل زدگان را به اطلاع مردم رساند.

سهرابی گفت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه جلساتی با اعضای ستاد مدیریت استان با حضور استاندار، نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و مدیران ارشد دستگاههای متولی برگزار کرد و در این جلسات تصمیماتی برای تسریع در رفع مشکلات سیل زدگان گرفته شد.همچنین برای هماهنگی و دریافت نقطه نظرات بیشتر با آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رییس کارگروه مخابرات و ارتباطات مدیریت بحران استان فارس با بیان اینکه با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌ها در استان، این موضوع در دستور کار کارگروه قرار داشته و تمهیدات لازم در راستای پیشگیری از قطعی شبکه ارتباطی در نظر گرفته شده بود که نتیجه این اقدامات نیز پوشش حداکثری و پایداری شبکه ارتباطی در زمان بحران سیلاب شیراز به شمار می‌رفت.

سهرابی از تمام کارکنان و مدیران خدوم حوزه ارتباطات در استان از جمله مخابرات، ارتباطات سیار، ایرانسل، رایتل، ارتباطات زیرساخت و تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب و همچنین شرکت‌های توزیع برق شیراز و توزیع برق استان، ادارات و سازمان‌های همکار، شهرداری شیراز و ستاد مدیریت بحران استان به خاطر تلاش‌های شبانه روزی در حفظ شبکه در شرایط بحرانی که به صورت مستمر دچار قطعی شبکه برق در مناطق مختلف استان می‌شد، قدرانی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس همچنین در مورد ضریب نفوذ همراه اول در جاده‌های اصلی و فرعی این استان گفت: ضریب نفوذ همراه اول در جاده های اصلی و فرعی استان 89.05 درصد و در مسیرهای ریلی 67.73 درصد است و ضریب نفوذ اپراتور دوم در جاده‌های اصلی و فرعی 71.78 و در مسیرهای ریلی به 69.66 درصد می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار