بیش از یک میلیون و ۹۲۶ هزار نفر روز مهمان نوروزی در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس پذیرش و اسکان داده شدند .
کد خبر: ۷۳۲۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 08 April 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: تا صبح روز شنبه هفدهم فروردین، ۶۴۲ هزار و ۲۶ نفر در قالب ۱۷۸ هزار و ۳۵۲ خانواده و در مجموع یک میلیون و ۹۲۶ هزار و ۷۸ نفر روز در مدارس و اماکن وابسته به آموزش و پرورش فارس اسکان داده شدند.

نجفی با بیان اینکه تمامی ظرفیت مدارس استان در روز‌های ۵ و ۶ فروردین به صورت رایگان در اختیار مهمانان نوروزی قرار داده شد، تصریح کرد: علاوه بر توزیع ۳ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۶ هزار بطری آب معدنی در بین سیل زدگان اسکان یافته در مدارس استان، ۵۰ نفر از خانواده‌های آسیب دیده از سیل دروازه قرآن در باشگاه فرهنگیان اسکان داده شدند.

رئیس ستاد اسکان فرهنگیان آموزش و پرورش فارس افزود: در نوروز ۹۸ شهر‌های شیراز، کازرون، آباده و مرودشت به ترتیب بیشترین آمار اسکان مهمانان نوروزی در مدارس را به خود اختصاص دادند.
وی گفت: بیشترین استان‌هایی هم که مهمانان آن‌ها از ظرفیت مدارس استان برای اسکان استفاده کرده بودند شامل استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی و کرمان بودند.

مدیر کل آموزش و پرورش فارس افزود: نوروز امسال ۱۵ هزار کلاس درس در قالب بیش از یک هزار ۷۰۰ مدرسه برای اسکان زائران و مهمانان فرهنگی در استان آماده شده بود.

نجفی گفت: علاوه بر مدارس و کلاس‌های درس، ۳۶ سالن ورزشی، ۳ خوابگاه دانشگاهی، ۳ خوابگاه دانش آموزی، ۲ خوابگاه ورزشی و اردوگاه شهید دستغیب آمادگی ارائه خدمت به فرهنگیان و همراهان آنان را داشتند.

وی تصریح کرد: در شهر شیراز ۵۵۰ مدرسه با ظرفیت ۶۱۰۰ کلاس، ۵ خانه معلم با تخصیص ۱۲۰ اتاق، ۵ خوابگاه دانش آموزی با ظرفیت ۴۰۰ تخت، ۳ خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۶۰۰ تخت، ۷ سالن ورزشی نیز آماده پذیرش میهمانان بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار