رحیمی، با اشاره به مواجه فعالان اقتصادی با برخی قوانین دست و پا گیر تصریح کرد: باید نسبت به شناسایی قوانین و بخشنامه های منسوخ و دست پاگیر اقدام و با حذف یا اصلاح آنها زمینه را برای فعالیت فعالان اقتصادی بیش از پیش فراهم کرد.
کد خبر: ۷۳۳۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۴ 11 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت الله رحیمی، در دیدار با هیات نمایندگان دوره نهم اتاق بازرگانی فارس در شیراز افزود: در بهمن ماه سال 97 رهبر معظم انقلاب بیانیه گام دوم انقلاب را صادر فرمودند که همه ما باید برای عملیاتی شدن و پیاده سازی این بیانیه در تمامی حوزه های مورد تاکید به ویژه حوزه اقتصاد بکوشیم تا توسعه اقتصادی استان رقم بخورد.
وی ادامه داد: امسال نیز از سوی معظم له به نام سال رونق تولید نامگذاری شد که تحقق این شعار نیز الزاماتی دارد که از جمله می توان به ثبات اقتصادی، توجه به عرضه و تقاضا، شناخت بازارهای هدف و جلب و جذب سرمایه بر پایه منابع کانی و دانش بنیان اشاره کرد.
استاندار فارس، با اشاره به وضع تحریم های ظالمانه علیه کشور تصریح کرد: باید از دل همین تهدیدها فرصت ها را شناسایی و در جهت توسعه و شکوفایی کشور و استان به کار برد.
رحیمی، اقدامات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در دوره هشتم را مثبت و موثر دانست و اظهار داشت: از جمله این اقدامات می توان به ارتقاء و بهبود رتبه کسب و کار استان از رتبه 19 به رتبه پنج کشور اشاره کرد و نیاز است که این فعالیت ها در دوره نهم نیز با جدیت دنبال شود.
وی گفت: اتاق بازرگانی استان در دوره نهم فعالیت نیازمند تبیین اهداف است تا بتواند با زمانبندی مشخص در جهت تحقق چارچوب های اقتصادی حرکت کند.
رحیمی، ضمن تاکید بر لزوم جلوگیری از سیاسی شدن اتاق بازرگانی ادامه داد: اتاق بازرگان فارس باید از همه افکار و سلیقه ها استفاده کند تا بتواند به مثابه یک ید واحده در حرکت کند.
وی افزود: قطعا باید از تجربه و توان تمام کسانی که در عرصه اقتصادی فارس حضور دارند استفاده کرد.
استاندار فارس گفت: نباید تمام وقت اتاق بازرگانی به نشستن در اتاق های شیشه ای بگذرد بلکه هیات رئیسه اتاق باید با حضور در بین بازرگانان و واحدهای تولیدی استان به راهکارها و پیشنهاداتی دست یابند و آنها را در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی مطرح کند.
رحیمی، با اشاره به مواجه فعالان اقتصادی با برخی قوانین دست و پا گیر تصریح کرد: باید نسبت به شناسایی قوانین و بخشنامه های منسوخ و دست پاگیر اقدام و با حذف یا اصلاح آنها زمینه را برای فعالیت فعالان اقتصادی بیش از پیش فراهم کرد.
وی، همچنین بر تمرکز اتاق بازرگانی بر اقتصاد دانش بنیان و استفاده از ایده های جوانان تاکید کرد.
استاندار فارس، در خصوص سیل اخیر شیراز و برخی دیگر نقاط استان نیز گفت: باید برای جلوگیری از تکرار چنین وقایعی برنامه ریزی و آمادگی لازم را داشته باشیم.
رحیمی افزود: اگر بنا بود در جریان سیل برخورد سیاسی داشته باشیم می توانستیم این کار را با استفاده از جملات و الفاظ انجام دهیم اما با وجود برخی بی اخلاقی ها پا را از اخلاق مداری فراتر نگذاشتیم و تمام انرژی و وقت خود را صرف کمک به آسیب دیدگان کردیم.
وی، در خصوص اقدام خصمانه اخیر آمریکا در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست تحریم ها هم گفت: این اقدام نشات گرفته از روح استکباری و کج سلیقگی سردمداران آمریکا است اما معتقدیم که سپاه برخاسته از دل مردم است و دنیا به زودی خواهد دید که مکر سران آمریکا به خودشان بازخواهد گشت.

** سایه نگاه سیاسی از سر حوزه اقتصاد فارس کم شده است
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در این نشست گفت: معتقدیم امروز سایه نگاه سیاسی از سر حوزه اقتصاد استان کم شده و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار به خط قرمز همه مسئولان و جناح ها تبدیل شده است.
جمال رازقی ، عمده مشکلات اقتصادی فارس را مربوط به سطوح ملی دانست و افزود: بهبود فضای کسب و کار، اثرگذاری اتاق فارس در سطح ملی و رونق تولید در استان از مهمترین اولویت های این اتاق در دوره نهم فعالیت خود است.
وی، ضمن اشاره به عزم فعالان اقتصادی فارس برای تحقق شعار سال (رونق تولید) ادامه داد: تحقق شعار سال را به نصب بنر و انجام سخنرانی ختم نخواهیم کرد بلکه با اقدامات عملی برنامه ریزی شده در جهت تحقق آن گام بر خواهیم داشت.
او اظهار داشت: باور داریم به رغم وجود مشکلات ملی در حوزه اقتصاد، قادر به دستیابی به رشد 30 درصدی در تولید و صادرات استان هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: بر این اساس در دوره نهم اتاق بازرگانی فارس باید هدفگذاری برای تولید و صادرات استان در سال 98 با مشخص شدن وظایف دستگاه های دولتی و بخش خصوصی و پایش ماهیانه فعالیت ها به شکل منظم انجام شود.
رازقی افزود: امروز هیچ فعال اقتصادی در استان وجود ندارد که با مشکلی مواجه بوده اما آن مشکل حل نشده باشد.
او گفت: فعالیت دوره نهم اتاق بازرگانی فارس تداوم حرکت های پایه گذاری شده در دوره هشتم خواهد بود و در این دوره کمیسیون های تخصصی اتاق با هدف بهبود تولید و صادرات استان از هشت کمیسیون به 15 کمیسیون ارتقا یافته است.
رئیس اتاق بازرگانی فارس، در خصوص کمک های فعالان اقتصادی این استان به سیل زدگان شیراز و استان لرستان گفت: با همکاری فعالان اقتصادی علاوه بر کمک های نقدی، اقلام غیر نقدی به ارزش هفت میلیارد ریال نیز برای آسیب دیدگان از سیل ارسال شد.
رازقی افزود: همچنین به زودی هشت کامیون دیگر حاوی محموله ها و کمک های غیرنقدی فعالان اقتصادی فارس به استان خوزستان ارسال خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار