وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشک:یراه اندازی پرونده الکترونیک سلامت را از دیگر اولویت های وزارت بهداشت برشمرد و یادآور شد: پزشکی خانواده و سیستم ارجاع باید تقویت شود؛ چرا که هر کشوری در مسیر ترقی به این سو حرکت کرده است.
کد خبر: ۷۳۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲ 11 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:نمکی وزیر بهداشت در جمع اعضای هیات رئیسه و مسوولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز را دانشگاهی پیشکسوت در کشور خواند که در فعالیت های بزرگ ملی، همانند خورشید در آسمان علم کشور بوده است.

او با اشاره به دستاوردهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه سلامت ایران، بر توجه به چالش های آموزشی تاکید کرد.

نمکی ادامه داد: در حوزه بهداشت نیز باید به آموزش پرداخت، چرا که برای پیشگیری به آموزش نیاز است.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از صحبت های خود به اهمیت ایجاد انگیزه برای جوانان میهن اسلامی برای ماندگاری در کشور اشاره کرد و افزود: آموزش دانشگاهی باید بازنگری شود؛ در حوزه های پژوهشی نیز باید به سویی حرکت کنیم که دستاوردهای پژوهشی، گره گشای روند ارائه خدمت باشد.

او مدارس را بهترین بُرش اجتماعی خواند که دانش آموزان به عنوان آینده سازان با مهم ترین اصول از قبیل تعهد، احترام به حقوق شهروندی و شیوه صحیح زندگی آشنا می شوند.

اهمیت ایجاد شادمانی در جامعه، دیگر محور صحبت های وزیر بهداشت در جمع مسوولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

نمکی همچنین به موضوع تحول نظام سلامت و دستاوردهای آن از قبیل کاهش پرداخت از جیب مردم، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج، ماندگاری پزشکان به ویژه در مناطق محروم پرداخت.

او راه اندازی پرونده الکترونیک سلامت را از دیگر اولویت های وزارت بهداشت برشمرد و یادآور شد: پزشکی خانواده و سیستم ارجاع باید تقویت شود؛ چرا که هر کشوری در مسیر ترقی به این سو حرکت کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار