رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از پاسداران، سپاه را یک دستگاه برجسته و در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون برشمردند و اظهار داشتند: سپاه هم در میدان عملیاتی و مقابله با دشمن در مرزها و حتی چند هزار کیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب(س) پیشقدم است و هم در میدان مقابله سیاسی با دشمن.
کد خبر: ۷۳۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶ 11 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمد رضا امیری اظهار داشت: از مجموع واحدهای مسکونی که در شهر شیراز دچار خسارت شده اند، 297 واحد در محله سعدی بوده است.
فرماندار شیراز گفت: دو مرحله مرمت و بازتوانی پس از روی دادن حوادث از اهمیت زیادی برخوردار است و از این رو، باید با توانمند سازی افراد و مرمت محله ها نسبت به زنده نگاه داشتن محلات اقدام کرد.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت به رفع مشکلات ناشی از سیل در شیراز گفت: ابعاد سیل شیراز به قدری وسیع بود که در اولین ساعات این رخداد سه تن از اعضای هیات دولت با سفر به شیراز در جریان روند امدادرسانی قرار گرفتند.
سیل روز پنجم فروردین ماه در شیراز به فوت 21 نفر از هموطنان و خسارات مالی به خودروهای در حال عبور از دروازه قرآن وارد کرد و سیل روز ششم فروردین ماه جاری منجر به آسیب مناطقی از شهر شیراز از جمله آبگرفتگی بین 5 تا 100 درصدی برخی منازل شهروندان ساکن در محله سعدی شد که در این میان، پنج باب واحد مسکونی به طور کامل تخریب شد.
فرماندار شیراز با اشاره به این که تیم های خدمات رسان با همراهی سپاه توانسته اند پس از سیل امداد رسانی مناسبی انجام دهند گفت: همه برنامه ریزی ها برای سال 98 اینگونه بود که افرادی که به استان سفر می کند شرایط خوبی را بگذرانند اما تغییرات جوی و سیلی که پنجم فروردین در شیراز روانه شد مشکلات جدیدی پیش روی مدیران شهری قرار داد با این حال پاسداران انقلاب اسلامی در امدادرسانی خوب توانسته اند کمک قابل توجهی به مدیران شهری کنند.
وی گفت: اتفاقی افتاده است و علل این رویداد باید در زمانی مناسب بررسی شود و افراد به ارائه نقد های خود بپردازند اما تا آن زمان باید با همکاری مردم و نیروهای امدادی همچون سپاه به دنبال حل مشکلات ایجاد شده و گره گشایی از مشکلات مردم باشیم.
امیری ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در قرار دادن سپاه در لیست گروه های تروریستی اظهار داشت: همه آحاد مردم ایران با هر عقیده ای که داشته باشند، طرفدار و حامی سپاه هستند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه 19 فروردین ماه جاری اعلام کرد که واشنگتن، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را یک سازمان تروریستی خارجی در نظر گرفته است.
ترامپ در بیانیه‌ای که از سوی کاخ سفید منتشر شد، نوشت: من امروز به‌طور رسمی اعلام می‌کنم که دولت من قصد دارد بر اساس بند شماره 219 از 'قانون مهاجرت و ملیت'، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ازجمله سپاه قدس را به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی اعلام کند.
اقدام کاخ سفید در قراردادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا با واکنش های گسترده ای داخلی و خارجی مواجه شد و بیشتر رسانه ها و شخصیت ها از آن به عنوان اقدام خصمانه، تشنج آفرین و احمقانه دونالد ترامپ یاد کرده اند.
پیش از این، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از پاسداران، سپاه را یک دستگاه برجسته و در خط مقدم مواجهه با دشمن در میادین گوناگون برشمردند و اظهار داشتند: سپاه هم در میدان عملیاتی و مقابله با دشمن در مرزها و حتی چند هزار کیلومتر دورتر در اطراف حرم حضرت زینب(س) پیشقدم است و هم در میدان مقابله سیاسی با دشمن.
حضرت آیت الله خامنه ای، کینه آمریکایی‌ها از سپاه را ناشی از همین مساله دانستند و افزودند: آمریکایی‌ها به خیال خود علیه سپاه و در واقع علیه انقلاب و ایران نقشه می‌کشند و گربه‌رقصانی می‌کنند، البته این خباثت‌ها به جایی نخواهد رسید و با برگشتن کید و فریب آنها به خودشان، دشمنان جمهوری اسلامی مانند ترامپ و احمق‌های دور و بر نظام حاکمه آمریکا در حال حرکت به سمت حضیض هستند.
حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری نیز در سخنانی موضوع واگذاری بلندی های جولان به رژیم صهیونیستی و اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی را اقدام احمقانه و بی خردانه آمریکا برای حمایت از یک گروه جنایتکار در سرزمین های اشغالی دانست و گفت: سپاه مدافع آزادی در منطقه و در رأس مبارزه با تروریسم است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار