چند طرح بهداشتی درمانی با حضور وزیر بهداشت در استان فارس به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۷۳۳۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 11 April 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:وزیر بهداشت ابتدا طرح بهسازی و تجهیز بخش اورژانس مردان مرکز آموزشی درمانی ابن سینا را افتتاح کرد.

این بخش با ۳۰ تخت بستری به مساحت ۸۲۶ مترمربع با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

دکتر نمکی با اشاره به تلاش‌های مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای توسعه تخت‌های روانپزشکی در کشور گفت: دست‌اندرکاران حوزه سلامت و مسوولان استان برای کاهش آسیب‌های روانی و کاهش نیاز به خدمات درمانی در این حوزه تلاش کنند.
وی، بهداشت روان را یک اولویت دانست که باید مورد توجه قرار گیرد و نسبت به پیشگیری از گسترش روان‌پریشی در کشور هشدار داد.
وزیر بهداشت با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر تزریق نشاط و امید به جامعه گفت: باید از ایجاد یاس و ناامیدی پرهیز و با گسترش شادمانی در جامعه، به کاهش ابتلا به آسیب‌های روانی کمک شود.
وی افزود: خدمات بستری در این مرکز تک تخصصی اعصاب و روان است که موفق به دریافت گواهینامه اعتباربخشی با درجه یک شده است که در بخش‌های اورژانس زنان و مردان به صورت مجزا، بخش زنان و پنج بخش مردان، با حضور روانپزشک، متخصص مغز و اعصاب و داخلی ارائه می‌شود.
وزیر بهداشت همچنین از بیمارستان پیونده اعضا ابوعلی سینا هم بازدید و از نزدیک روند رسیدگی به بیماران و مشکلات ان را یررسی کرد.
دکتر نمکی گفت: تا پایان امسال مشکلات کمبود تجهیزات این مرکز درمانی که جز مراکز شاخص درمانی کشور به شمار می‌آید فراهم می شود.
با حضور وزیر بهداست از۱۸ خانه بهداشت سیار عشایری هم رونمایی شد .
به گفته رییسی معاون بهداشت وزیر بهداشت، این طرح برای نخستین بار از استان فارس آغاز شده و قرار است تا پایان امسال این عدد در استان فارس به ۴۵خانه بهداشت افزایش یابد.
وی افزود: برای ساخت و تجهیز هر واحد سیار بین ۵۵ تا ۷۰میلیون تومان هزینه شده است.
رییسی گفت: با همکاری وزارت بهداشت و دولت قرار است تا پایان امسال با تجهیز ۲۲۰ خانه بهداشت سیار عشایر تمام عشایر از نعمت بهداشت درمان بهره‌مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار