آیا تا به حال شده بعد از چند ساعت شنا احساس کنید یک لیوان آب در گوش‌تان رفته؟ این اتفاق معمولا بعد از شیرجه زدن یا برخورد با موج‌های سنگین روی می‌دهد. رفتن آب در گوش می‌تواند موجب عفونت شود، اما راه خارج کردن آب از گوش، این طرف و آن طرف پریدن و تکان دادن سر نیست.
کد خبر: ۷۳۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 11 April 2019

تابناک فارس به نقل از برترین ها:آیا تا به حال شده بعد از چند ساعت شنا احساس کنید یک لیوان آب در گوش‌تان رفته؟ این اتفاق معمولا بعد از شیرجه زدن یا برخورد با موج‌های سنگین روی می‌دهد. رفتن آب در گوش می‌تواند موجب عفونت شود، اما راه خارج کردن آب از گوش، این طرف و آن طرف پریدن و تکان دادن سر نیست.

آبی که وارد گوش می‌شود در قسمت بیرونی پرده گوش گرفتار می‌شود. این آب اغلب با جرم گوش مخلوط شده و پشت آن می‌ماند و احساس گرفتگی در گوش ایجاد می‌کند. اگر این آب مدت طولانی در گوش بماند نتیجه‌اش فقط احساس ناراحتی نیست. مشکل ترکیب آب و جرم گوش این است که غذای خوبی برای باکتری‌ها شده و منجر به عفونت می‌شود. به چند روش می‌توانید آب را از گوش‌تان خارج کنید.

 

گوش‌تان را بکشید!

به سمت گوش مورد نظر خم شوید و به آرامی آن را بکشید. با مدام کشیدن گوش، کانال گوش را می‌جنبانید و این کمک می‌کند آب راه خودش را به سمت بیرون پیدا کند.

 

روش بادکش‌

می‌توانید با دست‌تان بادکشی ایجاد کنید تا آب را از گوش‌تان بیرون بکشد. سرتان را به سمت گوش مورد نظر خم کنید و کف دست‌تان را به صورت یک کاپ روی گوش‌تان بگذارید. سپس کف دست را صاف کنید و دوباره کاپ کنید تا مکش ایجاد شود و آب را بیرون بکشد.

 

کمپرس گرم

گرمای کمپرس کمک می‌کند کمی از جرمی که گوش را مسدود کرده نرم و شل شده و از گوش بیرون بیاید و در نتیجه آبی که پشت آن گرفتار شده نیز خارج شود.. باد سشوار
نگه داشتن سشوار با باد گرم (کمترین درجه گرم) در فاصله‌ی مناسب (به اندازه‌ی یک دست) از گوش و همزمان تکان دادن سر به سمت جلو و عقب کمک می‌کند مشکل‌تان برطرف شود.

 

یک معجون خانگی

اگر احساس می‌کنید آب زیادی داخل گوش‌تان است که می‌تواند آلوده هم باشد می‌توانید مقداری سرکه سفید و الکل را با هم ترکیب کنید و با استفاده از یک قطره چکان استریل شده، سه تا پنج قطره از آن را در گوش‌تان بریزید.

 

قطره‌ی گوش شناگر را امتحان کنید

این قطره‌ها بیشتر از الکل ساخته شده‌اند و کمک می‌کنند آبی که در گوش‌تان مانده بخار شود. اما اگر گوش‌تان به نوعی آسیب دیده باشد نباید از این قطره‌ها استفاده کنید، چون الکل می‌تواند موجب تشدید آسیب شده و حتی موجب سوزش گوش شود.

 

به پزشک مراجعه کنید

بیشتر اوقات، آب خودش راه خروجش را از گوش پیدا می‌کند، اما اگر بیشتر از ۲۴ ساعت گذشت و این اتفاق نیفتاد بهتر است به پزشک متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه نمایید.

 

هیچ چیزی داخل گوش‌تان نکنید

خیلی از افراد گوش پاک کن و انگشت و حتی سنجاق سر وارد گوش کرده و سعی می‌کنند آب را خارج کنند. گوش به طور طبیعی خودش را پاکسازی می‌کند و وارد کردن شیء خارجی در حفره‌ی گوش، روال طبیعی گوش را در پاکسازی خودش مختل خواهد کرد. اگر واقعا احساس می‌کنید گوش‌تان نیاز به تمیز شدن دارد به پزشک مراجعه کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار