برنامه امتحانات هماهنگ استانی دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول برای خرداد و شهریور ۹۸ در فارس اعلام شد.
کد خبر: ۷۳۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۱ 11 April 2019

تابناک فارس به نقل  از باشگاه خبرنگاران: امیر شیرازی نژاد رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش فارس گفت: به منظور برنامه ریزی مناسب مدیران مدارس، دانش آموزان و اولیا، برنامه امتحانات هماهنگ استانی دانش آموزان پایه نهم در خرداد و شهریور ماه ۹۸ به مدارس متوسطه اول در سراسر استان ارسال شد.

وی با بیان اینکه متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی http://fars.medu.ir/fa/news مراجعه کنند، افزود: امتحانات خرداد ماه برای دانش آموزان مناطق عادی استان از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز می‌ شود.

امیر شیرازی نژاد ادامه داد: در مناطق گرمسیری و برای رفاه حال دانش آموزان این مناطق، امتحانات خرداد از ۲۴ اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

عسکر حاجی پور کارشناس مسوول ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس از امکان ثبت نام داوطلبان آزاد پایه نهم در قالب طرح جامع در این آزمون‌ها خبر داد و گفت: بر اساس ماده ۳۴ آیین نامه ارزشیابی تحصیلی و تربیتی دوره اول متوسطه، دارندگان مدرک قبولی پایه ششم نظام قدیم و دارندگان کارنامه قبولی پایه ششم نظام ۳-۳-۶ (نظام جدید)، می‌توانند به صورت داوطلب آزاد در ارزشیابی جامع پایه نهم که در خرداد یا شهریور ماه برگزار می‌ شود، شرکت کنند.

وی افزود: با توجه به استعلام اداره سنجش استان و پاسخ دفتر دوره اول متوسطه در وزارت متبوع، دارندگان مدرک دوره انتقال نهضت سواد آموزی مشمول این آیین نامه می‌شوند و می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

حاجی پور گفت: دارندگان کارنامه قبولی پایه اول راهنمایی و کارنامه قبولی یا مردودی پایه دوم راهنمایی، سوم راهنمایی و مردودین پایه اول متوسطه نظام آموزشی سالی واحدی که فاقد کارنامه قبولی پایه ششم نظام جدید و قدیم آموزشی هستند، می‌توانند به صورت داوطلب آزاد در آزمون جامع پایه نهم در خرداد و شهریور شرکت کنند.

کارشناس مسوول ارزشیابی تحصیلی آموزش و پرورش فارس حداقل سن ثبت نام در طرح جامع را ۱۸ سال تمام اعلام و تصریح کرد: ملاک محاسبه سن داوطلبان آزاد، اول مهر ۱۳۹۷ است.

حاجی پور داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای افراد مشمول را الزامی دانست و گفت: داوطلبان حضور در آزمون جامع لازم است برای ثبت نام و شرکت در این آزمون، به اداره آموزش و پرورش محل زندگی خود مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار