امام‌جمعه اقلید با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با گروهک‌های منافق و...، مبارزه با داعش در سوریه و عراق و افغانستان، مقابله با فتنه گران داخلی، حفاظت از مرزهای کشور، امدادرسانی و کمک به سیل‌زدگان و... افزود: سپاه در تمام عرصه‌ها، همدردی خود با نظام، ملت و ولایت را حفظ و ثابت کرده است.
کد خبر: ۷۳۳۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ 12 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر با اشاره به آیات و روایات قرآنی و اسلامی و با بیان اینکه به فرمایش امام محمدباقر (ع)، وجود پیامبر اسلام (ص) و آمرزش‌خواهی و استغفار دو عامل امنیت و مصونیت از عذاب الهی است، اظهار داشت: اگر مردم اهل استغفار و آمرزش‌خواهی باشند، خداوند متعال آن‌ها را عذاب نمی‌کند.

وی به زلزله، سیل و سایر امور طبیعی که زندگی انسان‌ها را دچار مخاطره می‌کند و خسارات و تلفات انسانی ناشی از آن‌ها، اشاره و بیان کرد: این حوادث آزمون الهی است که اقدام افراد و نیز صبر و تحمل افراد گرفتار در این بلایا را می‌سنجد.

طالبی با تأکید بر لزوم دقت در رعایت اصول ایمنی در ساخت مسکن و انتخاب محل مناسب برای این کار برای مصونیت از حوادث طبیعی، عنوان داشت: حکومت‌ها و نظام‌ها باید توجه داشته باشند که شهرها و روستاها در مکان‌های مناسب طراحی‌شده و ساخت‌وسازها اصولی صورت گیرد.

امام‌جمعه اقلید خاطرنشان کرد: اگر این امر رعایت می‌شد، بارندگی اخیر که رحمت الی بود، این‌همه ویرانی و خسارت به بار نمی‌آورد.

خطیب جمعه اقلید با اشاره به همت عمومی در کمک به سیل‌زدگان کشور، از اقشار مختلف مردم، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی، ارتش و قوای مسلح، موکب‌ها، نیروهای مردمی و... قدردانی و اظهار کرد: باید بکوشیم این همدلی را حفظ کنیم و آسیب‌شناسی‌های لازم انجام شود تا حادثه مشابه ای اتفاق نیفتد و این‌گونه آسیب‌پذیر نباشیم.

طالبی به جشن نیمه شعبان اشاره و با تبریک این عید باسعادت تصریح کرد: با توجه به نیاز هم‌وطنان به غذا و پوشاک و... در مناطق سیل‌زده، می‌طلبد که مخارج مربوط به جشن‌های این عید را به تأمین این موارد برای سیل‌زدگان اختصاص دهیم و جشن‌ها را ساده‌تر برگزار کنیم.

وی سپاه را نهاد مقدسی خواند که وجودش ریشه در روح و جان مردم غیور ایران اسلامی و قانون اساسی داشته و خون‌بهای ملت است.

امام‌جمعه اقلید با اشاره به هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با گروهک‌های منافق و...، مبارزه با داعش در سوریه و عراق و افغانستان، مقابله با فتنه گران داخلی، حفاظت از مرزهای کشور، امدادرسانی و کمک به سیل‌زدگان و... افزود: سپاه در تمام عرصه‌ها، همدردی خود با نظام، ملت و ولایت را حفظ و ثابت کرده است.

طالبی ادامه داد: اکنون یک انسان وحشی و خودفروخته به صهیونیسم بین‌المللی برای دل‌خوشی نتانیاهو و امثال وی، سپاه پاسداران ما را در زمره تروریست‌های جهانی قرار دادند.

وی خطاب به ترامپ گفت: تو کوچک‌تر از آن هستی که بخواهی نسبت سخیف و بی‌اساس به نهاد مقدسی همچون سپاه پاسداران ما داده و نهادی که خود بارها بسیاری از عزیزانش قربانی ترور و تروریست‌های مزدور شما قرار گرفته را تروریست بنامید.

امام‌جمعه اقلید به برخی از خودفشانی‌ها و ایثار سپاه در مبارزه با جنایتکاران و تروریست‌ها و...اشاره کرد و افزود: شما به تعبیر رهبر عزیز و بزرگ ما در حال افول و در احتضار و جان کندن بوده و به‌زودی همانند کاخ یخی شوروی سابق، آب شده و فرومی‌ریزید.

خطیب جمعه اقلید به هزینه‌ها و حمایت‌های آمریکا و اسرائیل و... از صدام، تروریست‌ها، منافقان و...و نیز دوره‌گردی‌هایی که علیه نظام و انقلاب اسلامی اشاره و تأکید کرد: انقلاب اسلامی، سپاه، بسیج، ارتش، نیروی انتظامی و... کشور ما ثابت و استوار بوده و روزبه‌روز بر عزت و اقتدارشان افزوده می‌شود و در حال رشد است.

طالبی با بیان اینکه آمریکا در سایه تحریم و با اقدامات و توطئه‌های متعدد، در دوره رئیس‌جمهورهای مختلف خود، تلاش کرد که جلوی نفوذ و حضور جمهوری اسلامی را در منطقه بگیرد، برخی از پیشرفت‌های سپاه در حوزه‌های مختلف هوافضا، موشک‌های بالستیک و...را برشمرد و با انتقاد از تروریستی خواندن این نهاد که خود بیشترین قربانی تروریسم بوده است، از حمایت اقشار مختلف در حمایت از پاسداران کشور و پوشیدن لباس بسیجی و سپاهی سخن گفت.

امام‌جمعه اقلید در پایان سخنان خود به روز ارتش اشاره و با تبریک این روز از حمایت‌های ارتشیان از انقلاب اسلامی از ابتدای پیروزی تاکنون قدردانی کرد و گوشه‌های از فداکاری‌هایی آن‌ها را برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار