معاون دبیر سابق شورای امنیت ملی کشور با اشاره به انفعال برخی در مقابل غربی‌ها گفت: برخی در داخل از مسؤولان اروپایی بابت بدعهدی‌شان به ایران تشکر نیز می‌کنند!
کد خبر: ۷۳۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸ 12 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:علی باقری در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به تفکر منفعل در مقابل دشمن در داخل اظهار داشت: تفکری که خود را باور ندارد، نمی‌تواند در مقابل آمریکا بایستد.

وی با اشاره به بدعهدی اروپایی‌ها در قبال ایران نیز گفت: آن‌ها وقتی‌که آمریکا از برجام بیرون رفت گفتند که برای کمک به ایران یک کانال ویژه باز خواهند کرد اما هرگز این کار را نکردند.

باقری ادامه داد: باوجود بدعهدی اروپایی‌ها بازهم یک عده در داخل، از مسؤولان اروپایی بابت بدعهدی و هیچ کمکی که به ایران نکرده‌اند، تشکر می‌کنند!

عضو تیم مذاکره‌کننده سابق هسته‌ای کشورمان افزود: امروز اروپایی‌ها با بستن مسیر بانکی، حتی جلوی کمک‌ها به مردم سیل‌زده ایران را نیز گرفته‌اند و بعد عده‌ای در داخل وکیل مدافع آنان شده و از آن‌ها تشکر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها به‌دروغ گفتند که مقابل تحریم آمریکا نمی‌توانیم ایستادگی کنیم و یک کانال ویژه با ایران برقرار می‌کنند اما با گذشت یک سال از تحریم آمریکا هیچ غلطی نکرده‌اند.

باقری با اشاره به تفکر منفعل وابسته به غرب در داخل نیز گفت: این تفکر قادر نیست با دشمن مرزبندی کند چراکه ازیک‌طرف به دشمنیِ دشمن و از طرف دیگر به توانایی خود باور ندارد.

معاون دبیر سابق شورای امنیت ملی کشور ادامه داد: امروز رئیس‌جمهور آمریکا علناً می‌گوید 7 میلیارد دلار در منطقه خرج کرده و دستش خالی است. باید فکر کنیم که چرا ترامپ این حرف را می‌زند؟ مگر غیرازاین است که قدرتی مانند ایران موجب این فضاحت برای آمریکا شده است؟

وی با اشاره به تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی آمریکا نیز گفت: سپاه یکی از جلوه‌های بزرگ قدرت ایران در دنیا بوده و توانمندی خود را در داخل کشور و با استفاده از نیروی بومی به دست آورده است.

باقری افزود: در تروریست خواندن سپاه از سوی ترامپ، برخی نیروهای داخلی نیز نقش داشتند زیرا نتوانستند با دشمن مرزبندی داشته و این یک واقعیت است و قصد اختلاف‌افکنی از مطرح کردن آن نداریم.

عضو سابق ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان ادامه داد: دلیل موفقیت سپاه این است که در هر عرصه‌ای واردشده، به توانایی داخلی باور داشته است؛ سپاهی که یک روز سیم‌خاردار هم نداشت امروز بزرگ‌ترین زرادخانه موشکی دنیا را در اختیار دارد.

باقری افزود: امروز موشک‌های بالستیک سپاه با برد چند صد کیلومتر، نقطه زنی می‌کنند و این توانایی را هیچ کشوری در دنیا ندارد.

وی با بیان این پرسش که باید کمی تفکر کنیم که این موفقیت سپاه ناشی از چیست که باوجود تحریم‌ها و دشمنی‌ها همچنان ادامه دارد، افزود: بی‌گمان دلیل این موفقیت‌ها، تفکر انقلابی مبتنی بر ایمان است که دشمن را نیز همین تفکر عذاب می‌دهد.

معاون دبیر سابق شورای امنیت ملی کشور ادامه داد: امام راحل در مورد سپاه گفت «اگر سپاه نبود کشور هم نبود» و ایشان حرفی را بدون حساب‌وکتاب نمی‌زد لذا همه باید پشتیبان سپاه باشیم زیرا نهادی است که همه توان خود را برای خدمت به کشور در طبق اخلاص گذاشته است.

باقری تأکید کرد: هر چه دشمنی دشمنان با سپاه بیشتر شود، ثمربخشی این نهاد انقلابی نیز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه بدنه سپاه و مردم یکی هستند، تصریح کرد: اگر قرار باشد سپاه تروریست باشد، پس همه مردم ایران تروریست هستند چراکه ما همگی سپاهی و مدافع انقلاب و دین هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار