رئیس پلیس راه استان اردبیل خبر داد:
رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروزی به 100 راننده منضبط که اغلب خارج از استان بودند پاداش نقدی 500 هزار ريال پرداخت کردیم.
کد خبر: ۷۳۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶ 12 April 2019

به گزارش تابناک اردبیل، سیدحجت فتاحی در جلسه کارگروه تخصصی گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی امسال ما شرایط زمستانی و لغزندگی جاده‌ها را شاهد بودیم اما خوشبختانه کاهش تلفات جاده‌ای به مانند سال گذشته اتفاق افتاد به طوری که جزو استان‌های باتلفات جاده‌ای بسیار پائین بودیم.

وی خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی ما با رویکرد تذکری و ارشادی سعی کردیم رانندگان را بیشتر به رعایت مقررات شویق و ترغیب کنیم به طوری که برای 5 هزار نفر از رانندگان متخلف برگه‌های ارشادی و راهنمایی صادر شد.

رئیس پلیس راه استان اردبیل از نصب 400 بنر هشداردهنده در جاده‌ها حاوی مطالب ترافیکی خبر داد و گفت: در سطح کشور استان اردبیل در ردیف استان‌هایی بوده که کمترین حوادث جاده‌ای را داشته است.
 
ورود 10 هزار دستگاه خودرو به چرخه ترافیکی اردبیل
 
رئیس پلیس راهور استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: ما قبل از تعطیلات نوروزی و در ایام پرترافیک اسفندماه طرح‌های خودمان را آغاز کردیم و موفق به کاهش تلفات تصادفات درون شهری شدیم.

رحیم آقامحمدی تصریح کرد: سال گذشته بیش از 61 هزار مورد نقل و انتقال خودرو در مرکز تعویض پلاک به ثبت رسید و در اسفندماه اوج کار این مرکز را شاهد بودیم به طوری که با این نقل و انتقالات بیش از 10 هزار خودرو وارد چرخه ترافیک شهر اردبیل شد.

وی افزود: برای اولین بار موفق به شماره‌گذاری خودروهای خارجی در استان شدیم به طوری که پیش از این خودروهای اتباع آذری باید برای دریافت پلاک گذر موقت به تبریز و یا رشت مراجعه می‌کردند که ما اسفندماه امسال با اخذ مجوز موفق شدیم شماره‌گذاری را در شهر اردبیل برای خودروهای گردشگران خارجی انجام دهیم.

آقامحمدی با انتقاد از وضعیت آسفالت نامناسب معابر و خیابان‌های شهر مختلف خاطرنشان کرد: عمده گله‌مندی مسافران و گردشگران از آسفالت نامناسب درون شهرها و خط‌کشی نامطلوب آنها بوده که امیدواریم تا تعطیلات تابستان شهرداران و دهیاران نسبت به حل این مشکل اقدام عاجل کنند.
 
کاهش 6 درصدی جرایم در استان اردبیل
 
در این جلسه معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی استان اردبیل نیز بیان کرد: در ایام نوروز امسال ما هیچگونه جرایم خشن و امنیتی در استان اردبیل نداشتیم و در مجموع کل جرایم این استان 6 درصد کاهش داشته است.

سلحشور ادامه داد: 72 درصد سرقت‌های رخ داده در استان در این ایام خرد و 28 درصد سرقت‌های مهم بوده و در حوزه نزاع‌های دسته جمعی نیز با 12 درصد کاهش روبرو بودیم.

وی با ابراز خرسندی از کنترل و جمع‌آوری معتادان متجاهر در کاهش جرایم بیان کرد: 62 درصد تصادفات در معابر درون شهری و 38 درصد نیز در جاده‌های برون شهری اتفاق افتاده و ما در مجموع در بازه زمانی 28 اسفند تا 16 فروردین تنها 8 کشته در تصادفات داشتیم و تعداد مصدومان و مجروحان نیز 15 درصد کاهش یافته است.

سلحشور تعداد تماس‌های برقرار شده با پلیس 110 را در این مدت 37 هزار مورد اعلام و اظهار کرد: 35 درصد این تماس‌ها عملیاتی بوده و ما با بکارگیری 538 تیم پلیس نسبت به تامین نظم و امنیت اقدام کردیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار