استاندار فارس از شهرداری شیراز، سازمان اوقاف، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و سایر نهادها و دستگاه‌های مربوطه خواست در دو هفته آینده زمین مناسب برای احداث کتابخانه مرکزی شیراز را مشخص و اعلام کنند.
کد خبر: ۷۳۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۱ 13 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:عنایت الله رحیمی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان فارس با اشاره به سابقه فرهنگی و ادبی شهر شیراز افزود: گذشتگان این دیار میراث متعدد و گرانبهایی در حوزه‌های ادبی و فرهنگی برای ما به جا گذاشته‌اند از این رو غنای فرهنگی این گذشتگان باید با برجای گذاشتن آثاری برای آیندگان تداوم یابد که بی تردید توسعه کتابخانه‌ها یکی از این آثار ارزشمند تلقی خواهد شد.

وی ادامه داد: از همه ادوار تاریخی ما نمادهای کالبدی و فیزیکی باقی مانده و امروز باید این سوال را از خود بپرسیم که ما چه اثر برجسته‌ای برای آیندگان از دوران خود برجای خواهیم گذاشت.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اهمیت ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، تاکید کرد: توجه به ساخت این کتابخانه باید با توجه به آینده باشد.

استاندار فارس در این جلسه از شهرداری شیراز، سازمان اوقاف، آموزش و پرورش، راه و شهرسازی و سایر نهادها و دستگاه‌های مربوطه خواست در دو هفته آینده زمین مناسب برای احداث کتابخانه مرکزی شیراز را مشخص و اعلام کنند.

وی همچنین بر لزوم بازسازی کتابخانه آیت‌الله دستغیب تاکید کرد با اشاره به سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌های عمومی از بعضی درآمد‌های شهرداری عنوان کرد: شهرداری ها باید این سهم را در حوزه‌های عمرانی کتابخانه‌ها هزینه کنند.

رحیمی با بیان اینکه سهم نیم‌درصدی کتابخانه‌ها اگر پرداخت نشود به مرکز ارجاع و صرف هزینه‌های جاری خواهد شد: از شهرداری‌ها خواست این سهم را به صورت ماهانه پرداخت کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند این سهم را با انجام مستقیم امور عمرانی کتابخانه‌ها پرداخت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار