فرمانده انتظامی فارس از کاهش ۵۵ درصدی متوفیان تصادفات رانندگی درون و برون شهری در طرح نوروزی ۹۸ خبر داد.
کد خبر: ۷۳۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰ 16 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سردار احمدعلی گودرزی فرمانده انتظامی فارس در مراسم صبحگاه عمومی فرماندهی انتظامی استان فارس، بیان کرد: با اشاره به تردد حدود ۲۳ میلیون خودرو از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ماه سال جاری، شاهد کاهش ۵۵ درصدی متوفیان و ۱۲ درصدی مجروحان حوادث رانندگی در طرح نوروزی استان فارس بوده ایم.

وی با اشاره به اینکه ۳۸ درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح، ناشی از بی توجهی به جلو و خستگی و خواب آلودگی بوده است، افزود: بیشترین ساعات وقوع تصادفات، ۱۶ تا ۲۰ شب بوده است.

این مقام ارشد انتظامی در خصوص تمهیدات پلیس در طرح نوروزی، ادامه داد: فرهنگ سازی ترافیک و برپایی ایستگاه شادمانی و سلامت با مشارکت سایر دستگاه ها، از اقدامات خیلی خوبی بود که در سطح استان فارس انجام و منجر به کاهش حوادث رانندگی شد.
فرمانده انتظامی استان فارس، آشکارسازی نقاط حادثه خیز و اصلاح آن، فرهنگ سازی و حضور مستمر پلیس در خیابان و جاده‌ها را سه ضلع کاهش تصادفات رانندگی در این ایام دانست و تصریح کرد: فرهنگ سازی بخصوص از طریق صدا و سیما نقش موثری در کاهش سوانح در ایام نوروز داشت و باید آنچنان روی این مساله کار شود که راننده به دور از دوربین و پلیس، خود را مقید به رعایت قوانین بداند.

وی با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح دژ محکم کشور هستند، افزود: مجاهدت، وحدت و انسجام این نیرو‌ها در ماموریت‌های مختلف باعث رضایتمندی مردم شده است.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه در طرح نوروزی ۹۸، ۱۲۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است، گفت: این میزان کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش داشته است.

برچسب ها: حوادث ، تصادف ، فارس ، کاهش ، متوفیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار