آب سد سلمان فارسی در استان فارس، قرار است امروز با مدیریت شرکت‌های آب منطقه‌ای بوشهر و فارس رها و وارد شهرستان‌های دشتی و دیر استان بوشهر شود.
کد خبر: ۷۳۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷ 16 April 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: سد سلمان فارسی در شهرستان قیر و کارزین استان فارس و بالادست حوضه آبریز مُند استان بوشهر قرار دارد.

به گفته معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر، اکنون ۸۰ درصد مخزن این سد پر شده و با توجه به احتمال وقوع سیلاب در آینده و کاهش خطرپذیری سد، قرار است با همکاری شرکت آب منطقه‌ای بوشهر و فارس، دریچه‌های پایینی سد به صورت کنترل شده باز و آب به خارج از سد هدایت شود.

عبداللطیف عباسی نژاد افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته دریچه‌‎های سد سلمان فارسی ساعت ۱۰ صبح امروز باز می‌شود و آب این سد پس از ۱۰ تا ۱۲ ساعت وارد شهرستان‌های دشتی و دیر خواهد شد.

وی تاکید کرد: آب سد به صورت تنظیم شده در مجرای کنونی و فعال رودخانه مُند وارد می‌شود و شاهد طغیان رودخانه یا ورود آب به مناطق دیگر نخواهیم بود.

معاون شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: با این حال برای مراقبت بیشتر، از ساکنان، کشاورزان و دامداران حاشیه رودخانه مُند خواسته‌ایم از حاشیه رودخانه کنار روند و نکات ایمنی را رعایت کنند.

عباسی نژاد بیان کرد: این افراد پس از فروکش کردن آب، می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

در همین حال مدیر روابط عمومی آب منطقه‌ای استان فارس گفته است: امروز دو دریچه تخلیه پایینی سد سلمان فارسی باز و عملیات رهاسازی آب به منظور تخلیه رسوب انجام می‌گیرد.

به گفته احمد ارجمندی، بعد از سیلاب‌های اخیر که وارد سد سلمان فارسی شده مقداری رسوب نیز به سد وارد شده که بناست رسوب معلق در آب از طریق دریچه‌های تحتانی تخلیه سد‌ها رها شود.

وی یادآور شده است: گروه‌های گشت و بازرسی مربوط به این موضوع در منطقه حضور دارند و رهاسازی آب از سد را رصد می‌کنند.

سد مخزنی سلمان فارسی با حجم مخزن یک میلیارد و ۴۰۰میلیون متر مکعب، توان تامین سالانه ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب بخش کشاورزی، ۱۰ میلیون متر مکعب آب بخش صنعت و ۶۰ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی تعدادی از شهرستان‌های جنوبی استان فارس را دارد.

انتهای پیام/ک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار