مزارعی : در رابطه با پخش برخی شایعات مبنی بر رفتنم از استان ، خدمت برایم تفاوتی نمی کند کجا باشد ،بنده خود را سرباز نظام و ولایت می دانم و هرجا صلاح بدانند و بگویند خدمت می کنم.
کد خبر: ۷۳۵۷۱۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 17 April 2019
همایشی به منظور تجلیل از همکاران قضایی که در ارزشیابی دادسرای انتظامی قضات برگزیده شده بودند در سالن شهید بهشتی این دادگستری برگزار شد.  
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد در سخنانی به اهمیت نظارت به منظور کمک به کارکنان اشاره نمود و اظهار داشت: مجموعه واحد های نظارتی از قبیل حفاظت و اطلاعات و نظارت و ارزشیابی قضات ، رسالت شان کمک به هدایت مستقیم پرسنل دستگاه قضایی در مسیر حق و حفظ آبروی پرسنل آن است.
مزارعی در ادامه با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه عنکبوت و ذکر این نکته که خداوند عملکرد انسان را در میزان سنجش قرار می دهد و انسان را رها نمی کند در خصوص دستگاه های نظارتی بیان داشت: دستگاههای نظارتی برگرفته از فرمایشات الهی در قرآن مجید است.
روابط عمومی دادگستری کهگیلویه و بویراحمد از قول مزارعی نوشت : در فرمایش حضرت امیر به مالک اشتر به این سئوال که چه کسانی باید ناظر باشند؟ حضرت فرموده اند، اعمال عمال و زیر دستانت را بازرسی کن و کسانی را به مراقبت بگذار که صادق بوده و دروغگو نباشند، دین داشته و خدا را در نظر بگیرند و دست به قلم شوند وزبانشان برای رضای خدا باز شود.
مقام ارشد قضایی استان بازدارندگی تشکیلات نظارتی را گوشزد کرد و اظهار داشت: این تشکیلات بازرسی در شریعت جنبه ی بازدارندگی دارند ، نه افشاگری و هنگامی که اتفاقی افتاد دنیا را خراب بکنیم.
 مزارعی بیان کرد : مکافات ظلم به بنده ی خدا را در همین دنیا پس می دهیم.
وی با توصیه ی واحد های نظارتی دستگاه قضایی استان مبنی بر اصلاح برخی کارکنانی که احیاناً دچار لغزش می شوند تصریح کرد: دست کسی را که خطایی می کند گرفته و به وی کمک نموده و در ارائه و انعکاس مطالب خدا را در نظر بگیرید، نباید تشکیلات قضایی و واحد های نظارتی بازیچه ی بیرون از مجموعه باشند و مبنا را گزارش بیرون از دستگاه قرار دهند و علیه یک همکار قضایی یا اداری گزارش بنویسد.
وی تأکید کرد پیگیری کنید تا به یقین برسید و سعی تان در اصلاح باشد نه تخریب و مبنای کارتان علم خودتان باشد.
رئیس کل دادگستری استان افزود: مراقبت سِری موجب امانتداری بیشتر می شود و سعی کنید آنچه را که بین خود،خدا و حقیقت است بیان کنید چه لزومی دارد اگر همکاری ایراد مختصری در کارش دارد آن را در بوق و کرنا کنیم، اگر کسی باشد که اصلاح نشود قاطع برخورد می کنیم اول تذکر و ارشاد و سعی در اصلاح باشد و اگر اصلاح نشد تصمیم بگیرید.
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی در ادامه به برخی شایعات مبنی بر اینکه مزارعی از استان می رود پایان داد و گفت: من خادم همکاران و کماکان در خدمت مردم استان هستم .
وی افزود: در رابطه با پخش برخی شایعات مبنی بر رفتنم از استان ، خدمت برایم تفاوتی نمی کند کجا باشد ،بنده خود را سرباز نظام و ولایت می دانم و هرجا صلاح بدانند و بگویند خدمت می کنم.
مزارعی بیان کرد: تا روزی که قوه ی قضائیه تشخیص دهند در خدمت مردم استان خواهم بود و هر وقت صلاح بدانند که در جای دیگری خدمت نمایم ، این کار را انجام می دهم.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در خصوص  ارزیابی ماده 28 و ارزشیابی واحد نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان اظهار داشت: بینی و بین الله زحمات هیچ یک از همکاران نادیده گرفته نشده است و همکاران توسط دادسرای انتظامی قضات انتخاب شده اند.
وی در پایان افزود: این دادسرا علاوه برحفاظت و اطلاعات و واحد نظارت و ارزشیابی قضات در دادگستری ها، منابع دیگری نیز برای نظارت دارند و این تشویق به معنای آن نیست که بقیه کار نکرده اند بلکه همه ی همکاران زحمت کشیده اند، قضات انسانهای شریف ،جوانان پرکار و انرژی و انقلابی اند و همه تلاش کرده اند.
 در ادامه ی این برنامه 79 نفر از قضات محاکم قضایی استان از سوی دادسرای انتظامی قضات مورد تقدیر قرار گرفتند.
لازم  به ذکر است در استان کهگیلویه و بویراحمد 127 نفر قاضی در 11 حوزه قضایی مشغول خدمتند.
 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار