عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر شیراز بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز به تصویب رسید که طبق این مصوبه شهرداری موظف شد طرح ساماندهی باغات قصردشت در سطح راهبردی را بازنگری و ظرف مدت دو هفته برای تصویب نهایی به شورای شهر ارسال کند که این بازنگری با هدف احیا و حفظ باغات قصردشت صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۷۳۵۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۸ 17 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:عصر امروز در جلسه علنی شورای شهر شیراز بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز به تصویب رسید که طبق این مصوبه شهرداری موظف شد طرح ساماندهی باغات قصردشت در سطح راهبردی را بازنگری و ظرف مدت دو هفته برای تصویب نهایی به شورای شهر ارسال کند که این بازنگری با هدف احیا و حفظ باغات قصردشت صورت می‌گیرد.

طرح ساماندهی باغات قصردشت به نتیجه نرسیده است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با بیان اینکه بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت شیراز، خواست اعضای شورا و شهرداری شیراز است، اظهار داشت: سال 79 طرح ساماندهی باغات قصردشت در شورای عالی شهرسازی مصوب و بر اساس آن باغات قصردشت به 5 گروه تقسیم شد، شهرداری نیز در جهت حفظ باغات اقدام به تملک آنان می‌کرد که طی این 18 سال تا 26 درصد پیشرفت داشته است که عملکرد خوبی نیست.

آرش فرج زاده ادامه داد: طرح ساماندهی باغات قصردشت به دلیل ضوابط غیرواقعی و سخت‌گیرانه به نتیجه نرسیده است. طی 18 سال گذشته شهرداری شیراز بالغ بر 330 میلیارد تومان مجوز تغییر کاربری صادر کرده است؛ در تغییر کاربری گروه 5 باغات نیز که شورای عالی شهرسازی اجازه آن را داده است 81 هکتار عراضی بوده که بیش از 64 درصد در اختیار مالکین و 16 درصد در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

وی افزود: در این مدت شهرداری باغات چمران جنوبی، باغ رها، پارک نهراعظم، باغات چمران شمالی، دراک، بوستان‌های قصردشت و معالی آباد را به عنوان باغات بزرگ تملک کرده است.

باغدار خوبی برای باغات قصردشت نبودیم

مدیر امور شهرسازی شهرداری شیراز با بیان اینکه بازخورد دو دهه طرح ساماندهی باغات قصردشت نشان دهنده ضعف این طرح است، ابراز داشت: برای بازنگری طرح ساماندهی باغات قصردشت ما وارد ماهیت طرح نخواهیم شد فقط آسیب شناسی می‌کنیم تا نسبت به قبل مفیدتر بشود.

جواد بهادری ادامه داد: بخشی از باغات را تملک کردیم اما باغدار خوبی نبودیم، ما باید این سیستم را تغییر و به باغداران اجازه بدهیم خودشان وارد کار حفاظت از باغات شوند.

وی با بیان اینکه نتیجه تملکات شهرداری شیراز طی این 18 سال خیلی خوش بینانه نبوده است، افزود: اداره حوزه استحفاظی باغات قصردشت به عنوان یک جزیره کار می‌کند، در طرح بازنگری به دنبال این هستیم که باغات به عنوان دهکده گردشگری دیده شود.

مدیر امور شهرسازی شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر انگیزه‌ای برای باغداران و مالکان برای نگهداری باغات نیست، باید انگیزه اقتصادی تعریف کنیم تا آنها هم برای حفظ باغات تلاش کنند.

مساعدت مالی و تجهیزاتی به مناطق سیل‌زده

در جلسه علنی شورای شهر، شهرداری شیراز موظف شد موارد ارسالی به کمیسیون ماده 5 را در سامانه شفافیت شهرداری شیراز منتشر کند.

اعضای شورا با یک فوریت لایحه شهرداری شیراز مبنی بر مساعدت مالی و تجهیزاتی به مناطق سیل‌زده موافقت کردند که این لایحه جهت بررسی بیشتر به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارجاع شد.

انتصابات در شهرداری منطبق بر احراز شرایط لازم انجام شود

رئیس شورای شهر شیراز در این جلسه با قرائت تذکری با اشاره به ماده 5 قانون استخدامی کشوری گفت: واگذاری پست‌های سازمامی به مستخدمین رسمی باید منطبق بر احراز شرایط هر پست انجام شود.

احمدرضا دستغیب ادامه داد: انتطاب مدیران شهرداری باید بر اساس تدوین دستور العمل لازم برای نحوه انتخاب و انتصاب مدیران و مبتنی بر احراز شرایط عمومی و تخصصی هر پست سازمانی و احراز صلاحیت‌های اعتقادی، اخلاقی و رفتاری و همچنین با توجه به شاخص‌هایی نظیر مسئولیت پذیری، تحصیلات مرتبط، تجربیات مشابه، آینده نگری و تفکر راهبردی، تیم‌سازی، مهارت‌های ارتباطی، تفکر تحلیلی و‌ حل مساله، هدف‌گرایی و هدایت عملکرد، تعهد و تعلق سازمانی، نوجویی و تفکر خلاق، نگرش‌ها، امتیاز ارزیابی عملکرد سال‌های قبل و سایر شاخص‌های شایستگی انجام پذیرد.

وی در تذکر دیگری خواستار بهسازی پیاده راه‌های سلامت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار