میزبانی هنرمندان توان‌یاب از اصحاب رسانه
نمایش "پاهای خانم هزارپا" با این پیام که "گاهی حیات و در امان ماندن از بلایا وابسته به آن چیزی است که نقص خود یا گروهی از موجودات می‌دانیم"، در قم روی صحنه است.
کد خبر: ۷۳۵۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 18 April 2019

به گزارش تابناک قم، "پاهای خانوم هزارپا" تئاتری شاد، موزیکال و آموزشی در ژانر کودک 4تا 12سال است که این شب‌ها در "خانه‌‌ی نمایش قم" روی صحنه می‌رود. تیاتری با اجرای هنرمندان ناشنوا و توان‌یابان جسمی-حرکتی که شب گذشته برای صد و هفتادمین بار در کشور و برای بیستمین بار در قم اجرا شد و میزبان اصحاب رسانه‌ بود.

خلاصه‌ی داستان از این قرار است که خانوم هزارپا از پاهای زیادش خسته شده‌ در حالی که تنها راه نجات از سیل وابسته به همان پاهاست و تنها کرم بی دست و پا است که قدر آن پاها را می‌‌‌‌‌‌‌‌داند.
با اینکه این نمایش دو سال پیش ساخته‌ شده‌است اما با حال و هوای سیل زده‌ی این روزهای کشور قرابت کودکانه‌ی زیبایی دارد و در پی انتقال این پیام است که گاهی حیات و در امان ماندن از سیل و بلایا، وابسته به آنچیزی است که نقص خود یا گروهی از موجودات می‌دانیم.

مهدی خجستگی، سرپرست گروه نمایشی "رنگین‌کمان" و کارگردان تئاتر "پاهای خانوم هزارپا" در باب مشکلاتش گفت: با اینکه گروه نمایشی رنگین کمان برخاسته از شهر قم است اما بیشترین سختی‌ها و کمترین استقبال را در شهر خودمان داشتیم.

وی افزود: علیرغم اینکه از نمایش "پاهای خانوم هزارپا" در سایر شهرهایی که در آن روی صحنه رفته است، استقبال خوبی شد اما در قم به علت عدم همکاری مناسب برخی سازمان‌ها و اداره‌ها مانند شهرداری، فرهنگ‌وارشاد و آموزش‌وپروش در جهت حمایت و تبلیغات، کمترین میزان اقبال عمومی را داشتیم.

خجستگی ادامه‌ داد: مثلا شهرداری شهر ساری برای این نمایش 11 بنر تبلیغی به ما هدیه داد اما در شهر خودمان دریغ از یک بنر! درخصوص اخذ مجوز از فرهنگ‌وارشاد نیز پس از چندین‌بار سانسور و بازبینی توانستیم اثر را متناسب با فضای فرهنگی قم درآوریم و روی صحنه ببریم.

وی با بیان اینکه از سال 92 که گروه "رنگین کمان" با هدف توانمندسازی معلولان جسمی-حرکتی تشکیل شد، این سومین نمایشی است که برای کودکان ساخته‌ایم، عنوان کرد: موفق‌ترین اثر ما همین کار "پاهای خانوم هزارپا" بوده‌است که تاکنون در شهرهای تهران، چالوس، ساری و همدان اجرا شده‌است.

خجستگی مقصد بعدی اجرای نمایش گروه رنگین کمان را شهرکرد عنوان کرد و گفت: قصد داشتیم تا 26 اردیبهشت در قم اجرایمان‌ را ادامه دهیم اما با اینکه در قم ظرفیت مردمی خوبی برای این نمایش وجود داشت، به علت عدم تبلیغات مناسب دستگاه‌های ذی‌ربط و اطلاع رسانی به مردم، هفته‌ی آینده آخرین هفته‌ی اجرا در قم خواهد بود.

وی ایده‌ی و نام این نمایش را وام گرفته از نمایش‌نامه‌ی ندا حاجی بابایی که از نویسندگان "توان‌یاب" است، عنوان کرد و در خصوص سایر عوامل اجرا گفت: حسن نوری، همزه اقبالی، مرتضی عقیقی و خانوم‌ها زارعی، زهرا خمسه و بیتا جوشقانی از عوامل پشت صحنه‌اند و آهنگسازی خوب و شاد این کار برعهده‌ی حامد جهان بخش بوده است.

سرپرست گروه رنگین کمان ادامه داد: علیرضا نامدار در نقش خانوم هزارپا ، علی‌اصغر تقی پور در نقش کرم و سید هاشم موسوی، سمانه دلیر، مهدی سوری، الهه اکبری، مرضیه کریمی، فاطمه فرکی و سمیه شیری نیز سایر بازیگران "پاهای خانوم هزارپا" هستند.

گروه نمایشی "رنگین کمان" با استقبال خوبی که طی دو سال گذشته از نمایش آخر آن‌ها در شهرها و جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی شده‌است، همچنان با نمایش "پاهای خانوم هزارپا" روی صحنه هستند؛ این گروه نمایشی در شبکه‌ی اجتماعی اینستاگرام نیز پیجی با عنوان "پاهای خانوم هزارپا" دارد که تجربه‌ی اجرای هر شبش را با دنبال کنندگان خود به اشتراک می‌گذارد.

گفتنی است بلیط این نمایش به مدت محدود در سایت سینماتیکت بفروش می رسد و در خانه‌ی نمایش قم واقع در بلوار الغدیر، نرسیده به بوستان علوی، کنارگذر تالار مدائن، کوی49 (کوی بیمارستان امام رضا علیه السلام)، سمت چپ، فرعی اول روی صحنه می‌رود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار