مسئول قرارگاه شهید اکبر زاده سپاه روح الله مستقر در پل دختر مطرح کرد
وحید مداحی مسئول قرارگاه شهید اکبر زاده سپاه روح الله استان مرکزی در منطقه سیل زده پل دختر در گفتگو با دیار آفتاب؛گفت: تابه‌حال حدود ۴۶۰۰ نفر روز نیرو به پل‌دختر اعزام‌شده‌اند که به‌طور میانگین روزانه از ۲۰۰ تا ۶۰۰ نفر در این مناطق حضور دارند.
کد خبر: ۷۳۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۵ 20 April 2019
مسئول قرارگاه شهید اکبر زاده سپاه روح‌الله استان مرکزی در منطقه سیل‌زده پل‌دختر با اشاره به اینکه بیشتر نفرات اعزامی برای لایروبی منازل به کار گرفته می‌شوند عنوان کرد: تا به امروز ۲۶۴ واحد از منازل پل‌دختر از گل‌ولای تخلیه‌شده است و همچنین ۲۷ معبر در این شهر به‌واسطه ماشین‌آلات مهندسی، لایروبی و تمیز شده‌اند.

وحید مداحی مسئول قرارگاه شهید اکبر زاده سپاه روح الله استان مرکزی در منطقه سیل زده پل دختر در گفتگو با دیار آفتاب؛گفت: تابه‌حال حدود ۴۶۰۰ نفر روز نیرو به پل‌دختر اعزام‌شده‌اند که به‌طور میانگین روزانه از ۲۰۰ تا ۶۰۰ نفر در این مناطق حضور دارند.

مداحی با اشاره به اینکه بیشتر نفرات اعزامی برای لایروبی منازل به کار گرفته می‌شوند عنوان کرد: تا به امروز ۲۶۴ واحد از منازل پل‌دختر از گل‌ولای تخلیه‌شده است و همچنین ۲۷ معبر در این شهر به‌واسطه ماشین‌آلات مهندسی، لایروبی و تمیز شده‌اند.

وی تعداد ماشین‌آلات مهندسی حاضر در منطقه پل‌دختر از طرف استان مرکزی را  ۷ دستگاه برشمرد و بیان کرد: تا به امروز ۴۵ کامیون از اقلامی که از طرف کمیته‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی جمع شده بود به مناطق اعزام‌شده است.

مسئول قرارگاه شهید اکبر زاده سپاه روح‌الله استان مرکزی در منطقه پل‌دختر به سیستم توزیع کمک‌های مردمی در مناطق اشاره کرد و ادامه داد: همیشه دیده‌ایم که در حوادثی مانند سیل و زلزله به‌هم‌ریختگی‌هایی در سیستم توزیع کمک‌ها داریم اما خوشبختانه با سیستم توزیع بومی ایجادشده و با توجه به شبکه‌ای که طراحی شد، اقلام به‌صورت دقیق و حساب‌شده به دست آسیب دیدگان رسید.

 مداحی افزود: با حضور تعدادی از خانم‌های بومی منطقه خانواده‌های آسیب‌دیده شناسایی شدند و پس از شناسایی، توزیع بسته‌های آماده‌شده توسط همین افراد بومی و با وسایل شخصی خودشان صورت پذیرفت تا از هرگونه تجمع و هجوم جلوگیری شود.

وی به شیوه ابتکاری توزیع پوشاک ارسالی به مناطق پرداخت و عنوان کرد: پوشاکی که از طرف مردم هدیه شد را در جهت حفظ کرامت افراد، در مغازه‌ای دسته‌بندی کردیم و جداسازی نو از کهنه و سازمان‌دهی لازم انجام شد و برحسب سایز رگال بندی صورت گرفت و بن تحویل لباس بین مردم آسیب‌دیده تقسیم شد که مرتب و منظم بر اساس زمان‌بندی انجام‌شده هر کس لباس موردنیاز خود را انتخاب کرد.

مداحی  تصریح کرد: بعد از پاک‌سازی منازل در حال حاضر چیزی حدود ۱۵ گروه تعمیرات و تأسیسات از نیروهای تخصصی کارخانه‌هایی مانند آذرآب، ماشین سازی، هپکو، کمباین سازی و پالایشگاه در منطقه حضور دارند که لوازم خانگی آسیب دیده را تعمیر می کنند و با کارواش شستشو می دهند همچنین این گروه تعمیرات برقی و گازی و تأسیسات آبی را انجام می‌دهند که هر چه سریع‌تر اجاق‌گاز این خانه‌ها روشن شود و به زندگی برگردند.

وی شناسایی تعداد ۳۰ خانوار از خانواده‌های شهدا را یکی دیگر از اقدامات این قرارگاه عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر بازدیدها و سرکشی‌های روزانه از خانواده معظم شهدا بسته‌هایی حاوی سبد معیشتی و لوازم‌خانگی سبک تقدیم این خانواده‌ها شد.

مسئول قرارگاه شهید اکبر زاده سپاه روح‌الله استان مرکزی در حال حاضر با تلاش دوستان در اصناف بسته‌های کامل مواد غذایی حاوی مواد خوراکی، شوینده، بهداشتی و ... باارزش بیش از ۲۵۰ هزار تومان آماده‌شده است که بر اساس شناسایی‌های انجام شده در منطقه تحت پوشش استان مرکزی توزیع خواهد شد.

وی افزود: در ابتدا اجناس به همان شکلی که می‌رسید توزیع می‌شد اما در حال حاضر با هماهنگی اصناف تلاش می‌کنیم ۷۵۰ الی ۱۰۰۰ بسته کامل معیشتی را آماده کنیم و در اختیار آسیب دیدگان قرار دهیم.

مداحی با اشاره به دو موکب مستقر در منطقه اظهار کرد: در این موکب‌ها روزانه تعداد ۳۵۰۰ غذا برای ناهار پخت می‌شد که در روزهای اول با توجه به بسته بودن مسیر روستاها ۱۵۰۰ پرس آن در روستاها و مابقی هم داخل شهر توزیع می‌شد همچنین ۷۰۰ غذا نیز برای شام پخت می‌شد که با توجه به نیاز توزیع صورت می‌گرفت که هنوز هم این موکب‌ها مستقر هستند و تا بازگشت آرامش به مناطق فعال خواهند بود.

وی اضافه کرد: همچنین دو تیم پزشکی در منطقه مستقر است که خدمات‌دهی لازم به خانواده‌ها و جهادگران حاضر را انجام می‌دهد.

مسئول قرارگاه شهید اکبر زاده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه تابه‌حال ۸۰۰ بسیجی جهادگر در قالب ۴۵ گروه جهادی به مناطق اعزام‌شده‌اند تشریح کرد: در راستای فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و همچنین روحیه دهی به این قشر سنی از مهاجران استان مرکزی گروه فرهنگی‌ای به این مناطق اعزام شد و این گروه با آوردن چکمه‌های بچه‌گانه، بیل‌های بچه‌گانه، اسباب‌بازی و لوازم‌تحریر و همچنین با طراحی مسابقات مفرح روحیه کودکان و نوجوانان منطقه را تغییر دادند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار