حکومت و مسولان نظام باید بدانند که اگر در لایه روبی ابعاد مملکت داری پیشقراول نشوند آن وقت خواهد بود که مردم خود پیشقدم می شوندولایه روبی کامل را از خود مسولان شروع خواهند کرد.
کد خبر: ۷۳۶۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ 21 April 2019
آنچه که در زیر آورده شده است یادداشت ارسالی مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد است و این سایت محتوای آن را تایید یا تکذیب نمی کند. شما هم می توانید نظر خود را در تایید یا تکذیب این مطلب بیان کنید.
درس سیل به جامعه وحکومت /در همه ی ابعاد نیاز به لایه روبی  وجود دارد
سیل سراسر کشور را فرا گرفت خسارت های مالی ومعنوی غیر قابل جبرانی بجا گذاشت .مردم بار دیگر حماسه افریدند و به یاری سیل زده گان شتافتند اما انچه برای همه به عنوان یک سوال مطرح هست ،دلایل مختلف ویرانی بیش از حد مناطق سیل زده بود ،که دراین بین متخصصان امر دلایلی همچون جنگل خواری،کوه خواری،ساخت ساز درحریم رودخانه ها،تنظیم نکردن آب خروجی سدها و لایه روبی نکردن رودخانه ها و چندین دلیل دیگر را عنوان کردند.
لایه روبی کردن رودخانه ها یکی از مهمترین دلایل سیلابی شدن شهرهای حاشیه رودخانه ها بود به این معنی که در سالیان متمادی گل ولایی که همراه اب در مسیرهای گوناگون وارد بستر رودخانه می شوند به مرور زمان باعث بالا امدن کف رودخانه و کم شدن عمق می شود و بدنبال آن عریضتر شدن رودخانه ها را بدنبال دارد وسبب نابودی زمین های کشاوزی و خانه های اطراف رودخانه می شود.در این متن سعی شده پدیده لایه روبی را به دیگر ابعاد جامعه وحکومت بسط دهیم.
آنچه مسلم است جامعه کنونی ایران نیاز به لایه روبی اساسی دارد در غیر این صورت سیلاب هرج ومرج تمام ارکان کشور رافراگیر می گیرد.
در بحث اموزش وپرورش  لایه روبی تفکر حاکم بر آموزش امری واجب خواهد بود، تفکری که بدون درنظر گرفتن نیازها،ساختار وظرفیت جامعه سیاست های آموزشی را تدوین می کندوبه تدریج زمینه ی افول آموزش را پدید می آورد.
در بحث فرهنگی لایه روبی کلیدی نیازمند خواهد بود مردم کشور در بحرانی ترین تاریخ، فرهنگی خود هستند. سردرگمی فرهنگی که نتیجه آن فقر فرهنگی خواهد بود دامن گیر همه ی مردم جامعه در طبقات مختلف شده است هر نهادی فرهنگی راتبلیغ می کند ومردم هم بدون تفکر درحال پرش به شاخه های مختلف فرهنگ های تبلیغی هستند.
در بحث اجتماعی لایروبی باید از پایه و ازدرون خانواده هاصورت گیرد .اجتماع کشور کم کم دچار بیماری خطرناکی شده است .عدم اگاهی وتفکر به شدت درحال گسترش خواهد بود روابط اجتماعی مختل شده اند ،اصول انسانیت بر مرکب تباهی سوار شده اند.اعتماد وراستی رخت بسته اند.امنیت وآرامش در حال فنا هستند.ساختار خانواده واجتماع درحال ریزش می باشددر چنین اوضاعی لایروبی اساسی لازمه ی ادامه حیات زندگی مردم کشور خواهد بود.
در بحث اقتصاد متاسفانه کارد به استخوان مردم رسیده لایه روبی اساسی نیاز هست ،اقتصادی که اگر توسط اقتصادانان ونهادهای مرتبط لایه روبی نشود بزودی چرخ زندگی مردم را متوقف، وبه تعبیری دیگر ترمزعمرشان را خواهد کشید.
خلاصه مطلب اینکه سیل به مردم وجامعه آموخت ،نیاز به لایه روبی امری ضروری وبدون آلترناتیو خواهد بود.ما مردم هم نیاز داریم در شخصیت ،رفتار و روابط اجتماعی حاکم بر زندگی لایه روبی کنیم .
حکومت هم باید بداند ،بفهمد و در دستور کار قرار دهد که در زمینه های اجرایی ،نظارتی ،قانون گذاری ،حقوق ملت ، حقوق شهروندی و توجه به رای ونظر مردم نیاز به لایه روبی وجود دارد .
حکومت و مسولان نظام باید بدانند که اگر در لایه روبی ابعاد  مملکت داری پیشقراول نشوند آن وقت خواهد بود که مردم خود پیشقدم می شوندولایه روبی کامل را از خود مسولان شروع خواهند کرد.
 
سجاد افسر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار