رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه جهرم گفت: درخواست دیگر من این است که وضعیت کارمندانی که بیش از ۱۵ سال در سیستم آموزشی بوده و در دانشگاه جهرم از ۸۰ کارمند نزدیک به ۷۰ نفر آنها قراردادی هستند تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۷۳۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰ 22 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:محمدرضا رضایی در جمع مسوولان، روسای دانشگاه‌ها، اعضای هیات علمی و نخبگان شهرستان جهرم اظهار داشت: ایرادی که در نظام برنامه‌ریزی کشور وجود دارد آن است که همه امکانات و ماموریت‌ها در مراکز استان‌ها و پایتخت است.

وی بیان داشت: در بسیاری از دانشگاه‌های کشور ظرفیت‌ فراوانی از لحاظ نیروی انسانی، تجهیزات اداری و امکانات پژوهشی وجود دارد که از آن‌ها باید نهایت استفاده شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اعتقاد ما این است که می‌توانیم نقش ملی ایجاد کنیم همانطور که بسیاری از ماموریت‌هایی که امروز در وزارت بهداشت و درمان دنبالش هستند از طریق جهرم در حال انجام شدن است و امروز وزارت بهداشت و وزارت علوم می‌تواند ماموریت‌های ملی خود را از طریق دانشگاه‌های جهرم انجام دهد.

وی ادامه داد: این کار در وزارت بهداشت به خوبی در حال انجام شدن است که مأموریتی که وزرای بهداشت به دانشگاه علوم پزشکی جهرم دادند عمدتا نقش ملی و فراتر از یک نقش استانی و شهرستان بوده است.

رضایی افزود: به عنوان مثال در بحث اخلاق در درمان ناباروری در کشور سرآمد بوده و چندین کنگره در این زمینه اجرا شده است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در طرح آمایش به اشتباه برداشت شده که امکانات و اختیارات دانشگاه‌های کوچک را گرفته و در اختیار مراکز استان‌ها قرار می‌گیرد، عنوان کرد: آمایش مفهوم دیگری هم دارد که باید متناسب با ظرفیت شهرستان‌ها به دانشگاه‌ها و به آنان ماموریت داد تا تمرکززدایی شده و از ظرفیت‌های کشور نیز استفاده شود.

رضایی افزود: بایستی وزیر علوم از دانشگاه‌ها حمایت کرده تا که مراکز پژوهشی ایجاد و به توسعه شهرهای ما کمک کند.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی دانشگاه جهرم گفت: درخواست دیگر من این است که وضعیت کارمندانی که بیش از ۱۵ سال در سیستم آموزشی بوده و در دانشگاه جهرم از ۸۰ کارمند نزدیک به ۷۰ نفر آنها قراردادی هستند تعیین تکلیف شود.

نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق دیداری که با وزیر علوم داشتیم از وی در مورد رشته و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جهرم دستور گرفته بودیم که متاسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار