امسال هم فجر شهید سپاسی برای پنجمین فصل پیاپی نتوانست به لیگ برتر صعود کند تا حسرت فارسی ها از نداشتن یک نماینده در لیگ برتر فوتبال به سال ششم برسد؛ استانی که فوتبالیست‌های با استعدادی در آن پرورش یافته و به کشور معرفی شده‌اند.!
کد خبر: ۷۳۷۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۲ 22 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:استان فارس در حالی طی شش سال گذشته از داشتن نماینده در لیگ برتر فوتبال محروم است که هنوز هم داعیه دار تربیت فوتبالیست‌های تاثیرگذاری بوده و نمایندگانش از اولین دوره‌ی لیگ برتر، به عنوان مدعی در این عرصه حرفه‌ای رقابت کرده‌اند.

از شانزده تیم حاضر در لیگ برتر فوتبال کشور، استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان و آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، گیلان و مازندران همواره نمایندگانی داشته و دارند؛ اگرچه سهم استان‌های تهران و خوزستان هر یک چهار تیم و سهم اصفهان و آذربایجان شرقی، هر کدام دو تیم بوده است.

فارس و شیراز اما طی سال‌های گذشته حسرت حضور یک تیم در لیگ بزرگسال را با خود همراه داشت، حسرتی که با حذف برق و فجر، آغاز شد و با محو کامل برق و ضعف مداوم فجر ادامه یافت و هنوز هم پایان ندارد!!

امروز اما با وجودیکه فارس و شیراز تیم در لیگ برتر ندارد اما بازیکنان فارسی در تیم های مختلف لیگ برتری حضوری تاثیرگذار دارند؛ بازیکنانی نظیر سروش رفیعی، که در تیم پرسپولیس رده اولی، بازی‌های خوبی ارائه داده است.

در تیم دوم جدول لیگ امسال هم بین بازیکنان، سید حسین حسینی دروازه بان اصلی و داریوش شجاعیان و فرشید اسماعیلی در خط هافبک استقلال تهران، حضور دارند.

محمد ایرانپوریان و ابوالحسن جعفری، خالد شفیعی نمایندگان فارس در سپاهان اصفهان، تیم سوم جدول لیگ برتر هستند و ساسان انصاری، هافبک مهاجم فارسی تیم تراکتورسازی تیم چهارم جدول رده بندی لیگ برتر است؛ تیمی که از امیر حسین پیروانی، مربی کار بلد شیرازی، در کادر فنی خود سود می‌برد؛ مردی که با هر سه مربی این فصل تراکتور کارکرده است .

در این فصل ایمان سلیمی، دفاع آخر دو فصل پیش تیم فجر شهید سپاسی نیز در تراکتورسازی حضوری ثابت دارد و مسعود شجاعی، کاپیتان تیم های ملی و تراکتورسازی هم فوتبالش را از شیراز شروع کرد و بالید و به جایگاهی در خور رسید.

اما در تیم پدیده، تیم پنجم جدول نیز مسعود ریگی که توانست با گل هفته گذشته خود به نفت مسجد سلیمان، یاد گل استیلی به آمریکا را زنده کند، یکی از نفرات اصلی خط هافبک تیم یحیی گل محمدی است.

در فولاد خوزستان، تیم ششم جدول لیگ برتر امسال، مرادیان سنگربان است، همانطور که در ذوب آهن هم کلیدی‌ترین بازیکنان، همانند سال‌های گذشته، فوتبالیست‌های فارسی هستند، مهدی رجب زاده در فصول گذشته و سید محمدرضا حسینی اکنون از مهره‌های با اخلاق و فنی تیم سبزپوش اصفهانی بوده‌اند.

تیم سایپا هم علی رغم اینکه در این فصل تنها تیمی است که بازیکن فارسی ندارد اما در فصول گذشته، غلامرضا رضایی، ستاره شیرازی را همراه داشت.

البته در این تیم، ابوذر صفرزاده هم فارسی است و رشید مظاهری هم فوتبالش را از رده امید فجر شهید سپاسی آغاز کرد و در آن روزها با دروازه بانی به نام سعید زارع رقابت داشت، فوتبالیستی که دیگر نامی از او نیست؛ البته در میان ستاره‌های فارسی ذوب آهن، نباید از نام فرشید طالبی گذشت، فوتبالیستی که از شیراز به خط حمله تیم اصفهانی پیوست و در ذوب آهن مدافع برتر آسیا شد!!

 برترین بازیکن پارس در این فصل نیز فارسی است؛ شهرام گودرزی در تیم برق شیراز فوتبال خود را شروع کرد و مدتی هم با فجر بود و چند فصلی را در تبریز بازی کرد و امروز یکی از برترین های پارس است.

نساجی مازندران در این هفته از لیگ برتر با پاس گل مهدی نظری بازیکن فارسی سابق فجر و استقلال، پدیده مدعی را شکست داد تا نقش انکارناپذیر او در این فصل تکمیل شود، حامد شیری کاپیتان نساجی نیز خدمت سربازی خود را در فجر گذرانده است.

پیکان تهران با شیخ ویسی و جابر انصاری بازیکنان سابق فجر کار می‌کند اما هیچ فارسی در ترکیب خود ندارد .

در تیم ماشین سازی تبریز با اینکه هیچ فارسی عضویت ندارد اما رضا خالقی‌فر، کاپیتن سبزپوشان از رشد کرده‌های فوتبال فارس محسوب می‌شود، بازیکنی که در فجر بازی کرد و به فوتبال ایران معرفی شد.

البته نصیرزاده، مدیر عامل این تیم نیز از اهالی شهرستان سروستان فارس است.

تیم صنت نفت آبادان هم وفا هخامنش را در فهرست بازیکنان خود دارد، فوتبالیستی که دو فصل را با فجر سپری کرده بود.

سید محمدرضا حسینی نماینده فارسی ها در تیم نفت مسجد سلیمان است که در پست دفاع چپ و مرکزی فوتبالش را از تیم های پایه و بزرگسال فجر آغاز کرد . محمد پاپی هافبک این تیم نیز تا نیم فصل اول در فجر بازی می‌کرد.

در تیم سپیدرود میلاد شیخ سلیمانی سابقه حضور در فجر را دارد، اما این تیم نماینده فارسی ندارد.

استقلال خوزستان با ایوب کلانتری و سعید زارع دو بازیکن شیرازی کار را ادامه می دهد و میثم شامکوندزاده نیز فصل پیش را در تیم آینده سازان برق جدید سپری کرد .

 با وجود چپنین پتانسیلی، انتظار است که سرمایه‌گذاران و صاحبان صنایع و بازرگانان و تجار فارسی یا سازمان‌هایی نظیر شهرداری، پا به میدان بگذارند و تیمی مهیا و بستر حضور یک تیم از فارس در لیگ برتر فراهم شود.

به حتم ورزش یکی از مهمترین حوزه‌هایی است که می تواند در بخش‌های مختلف اقتصاد، تاثیرگذار بوده و رونق را به هر شهر و منطقه‌ای بیاورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار