جمعی از مراقبین سلامت طرح پزشک خانواده استان فارس نسبت به عدم امنیت آینده شغلی، عدم پرداخت حق بیمه و سنوات، عدم برخورداری از حداقل حقوق پایه اداره کار و ... به مدیران علوم پزشکی گلایه کردند.
کد خبر: ۷۳۷۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶ 22 April 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:بعد از ظهر امروز جمعی از مراقبین سلامت طرح پزشک خانواده استان فارس مقابل ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعتراض کردند.

مراقبین سلامت با در دست داشتن پلاکاردهایی با جملات «سلامت جامعه، حقوق عادلانه»، «نه سنوات داریم نه عیدی»، «حقوق مراقبین سلامت نصف حداقل دستمزد اداره کار» و... اعتراض خود را نسبت به پایین بود حقوق، عدم امنیت شغلی و عدم پرداخت حق بیمه و سنوات اعلام کردند.

 Ú¯Ù„ایه مراقبین سلامت طرح پزشک خانواده استان فارس

یکی از مراقبین سلامت با بیان اینکه درخواست ما رفتار قانونمند با مراقبین سلامت است، اظهار داشت: در جهت رعایت حقوق مراقبین سلامت باید هر پزشک خانواده، مؤسسه و مرکز درمانی موظف به تنظیم قرارداد با مراقبین سلامت، تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی باشد.

وی ادامه داد: اگر قرارداد تنظیم شود علاوه بر رعایت قانون، نظم و ترتیب اداری توسط طرفین رعایت شده و نظارت نیز به درستی انجام می‌گیرد.

این بانو افزود: مراقبین سلامت علاوه بر سختی کار و با وجود نرخ تورم حاکم بر جامعه، با خطرات احتمالی و قانونی، تعداد زیاد مراجعین، عدم امنیت آینده شغلی، عدم پرداخت حق بیمه و سنوات، عدم برخورداری از حداقل حقوق پایه اداره کار، عدم برخورداری از سرانه‌های مصوب طرح پزشک خانواده و سایر امور لازم مواجه هستند.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه با گذشت بیش از 7 سال از ابلاغ مصوبات سرانه مراقبین سلامت، دانشگاه علوم پزشکی استان فارس به دلایل نامعلوم در زمینه پیگیری پرداخت و یا افزایش و اجرایی شدن این مصوبه اهتمام لازم را نداشته است.

یکی دیگر از مراقبین سلامت تاکید کرد: در راستای تحکیم اتحاد جامعه پزشکی و پیرا پزشکی کشور و جلوگیری از تضییع حقوق مراقبین سلامت در استان فارس از ریاست دانشگاه علوم پزشکی فارس تقاضا داریم که مصوبه‌ای در خور شأن این قشر زحمت‌کش با توجه به نرخ تورم حاکم بر جامعه تصویب شود به طوری که کلیه پزشکان مراکز، مؤسسات و درمانگاه‌ها ملزم به پیگیری و اجرای آن شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار