عاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس گفت: در 241 روز کاری در سال 97، پنج میلیارد و 954 میلیون سهم و حق تقدم در بورس این استان معامله شد.
کد خبر: ۷۳۷۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱ 22 April 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:ا یدالله رحمانی، دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی امور اقتصادی در شیراز افزود: ارزش این میزان معامله انجام شده 20 هزار و 543 میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال 96، از نظر تعداد معاملات 165درصد و از حیث ارزش معاملات، 154 درصد افزایش داشته است.
او ادامه داد: 46 درصد ارزش معاملات انجام شده در سال 97 در بورس فارس مربوط به خرید و 54 درصد متعلق به فروش سهام بوده و متوسط ارزش روزانه خرید و فروش سهام در مدل مذکور 85 میلیارد ریال بوده است.
وی، ضمن تاکید بر لزوم ورود شرکت های توانمند استان به بازار بورس بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، برنامه ریزی های لازم برای ورود این شرکت ها پس از انجام مراحل شناسایی و قانونی انجام شده است.
رحمانی گفت: هم اینک 23 شرکت از استان فارس در بورس حضور دارند که از این تعداد پنج شرکت در بازار اول، 10 شرکت در بازار دوم و هشت شرکت در بازار پایه فرا بورس قرار دارند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری فارس افزود: علاوه بر این، 31 شرکت کارگزاری در قالب 35 ایستگاه معاملاتی در این استان خدمات خود را به سهامداران و سرمایه گذاران ارایه می دهند.

برچسب ها: سهم بورس ، فارس ، معامله
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار