به همت سپاه ایلام صورت گرفت :
دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ازدواج آسان، تشویق زوجین و خانواده‌ها برای کاهش هزینه‌های ازدواج جوانان و تلاش برای تامین بخشی از اقلام مورد نیاز جهیزیه نوعروسان از جمله برنامه‌ها و اهداف قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است.
کد خبر: ۷۳۷۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰ 23 April 2019

 به گزارش تابناک ایلام ؛  سردار سید ضیاء الدین حزنی در آیین اهدای جهیزیه به نوعروسان استان ایلام اظهار داشت:سپاه طی 2 سال گذشته 77 هزار سری جهیزیه بین نوعروسان تحت پوشش نهادهای حمایتی توزیع کرده است.

 دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت:میزان اعتبار هزینه شده برای این تعداد جهیزیه افزون بر 385 میلیارد و 125 میلیون تومان بوده است.

وی افزود: این مقدار جهیزیه با همکاری و همراهی دولت، نهادهای خیریه، کمیته امداد، آستان قدس رضوی، دفتر مقام معظم رهبری، سپاه و ... تهیه و به جامعه هدف اهدا شده است.

حزنی یادآور شد: ازدواج آسان، تشویق زوجین و خانواده ها برای کاهش هزینه های ازدواج جوانان و تلاش برای تامین بخشی از اقلام مورد نیاز جهیزیه نوعروسان از جمله برنامه ها و اهداف قرارگاه محرومیت زدایی سپاه است.

وی با بیان اینکه چهار آسیب اجتماعی شامل طلاق، اعتیاد، محرومیت و فقر با وجود تمام تلاش‌ها برای کاهش آنها هنوز در کشور خودنمایی می‌کند، گفت: از جمله سیاست های سپاه کاهش این ناهنجاری ها و معضلات اجتماعی است و در این راستا با ارائه تسهیلات، آموزش میزان طلاق زوجین بیش از سه درصد کاهش یافته است.

وی گفت : نگاه مقام معظم رهبری به مسائل اجتماعی دقیق و راه گشا بوده و سپاه در حوزه محرومیت زدایی و ازدواج آسان در راستای منویات رهبری ورود جدی کرده و دستاوردهای مطلوبی را نیز به دست آورده است.

حزنی بیان داشت : با توجه به جمعیت جوان کشور و افزایش هزینه های زندگی در سال های اخیر سپاه پاسداران تلاش کرده در امر ترویج ازدواج آسان و زمینه سازی تامین بخشی از نیازهای زوج های جوان ورود کند.

وی در مورد دیگر فعالیت های این قرارگاه هم گفت: مجموعه سپاه از جمله قرارگاه محرومیت زدایی در امر بازسازی و تعمیر منازل مسکونی مردم مناطق سیل زده از آمادگی کامل برخوردار است.

وی تاکید کرد: بخشی از مدیریت و بهسازی و رسیدگی به مناطق سیل زده را مجموعه سپاه تقبل کرده و همچنین سپاه آماده مشارکت بیشتر برای تهیه لوازم خانگی مردم مناطق سیل زده با همکاری دستگاه ‌های اجرایی استان ‌های سیل زده است.

حزنی با اشاره به خدمات رسانی به مناطق سیل زده استان ایلام، از اعلام آمادگی سپاه برای تعمیر رایگان همه موتورپمپ‌های کشاورزان استان ایلام که بر اثر سیل تخریب شده یا آسیب دیده اند، خبر داد.

وی یادآور شد: افزون بر 9 هزار 516 پروژه عمرانی و غیر عمرانی نیز در راستای محرومیت زدایی در ایلام اجرایی شده است.
وی گفت: برای این میزان طرح اجرایی بیش از 790 میلیارد ریال اختصاص یافته که تاکنون بیش از 580 میلیارد ریال آن هزینه شده است.

در این آیین 175 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش نهادهای حمایتی استان ایلام اهدا شد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار